به گزارش باي رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهي و به نقل از حالا این خبر یوتیوب قوانین جدیدی را برای محتوای هوش مصنوعی وضع میکند، از جمله الزامی است که سازندگان اعلام کنند آیا از هوش مصنوعی مولد برای ساختن ویدیوهایی با ظاهر واقعی استفاده کردهاند یا خیر.
AP – یوتیوب قوانین جدیدی را برای محتوای هوش مصنوعی وضع میکند، از جمله این الزام که سازندگان نشان دهند آیا از هوش مصنوعی مولد برای ساختن ویدیوهایی با ظاهر واقعی استفاده کردهاند یا خیر.
یوتیوب در یک پست وبلاگی که روز سهشنبه تعدادی از بهروزرسانیهای خطمشی مرتبط با هوش مصنوعی را تشریح میکرد، گفت سازندگانی که فاش نمیکنند آیا از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساختن ویدیوهای «تغییر یافته یا مصنوعی» استفاده کردهاند، با مجازاتهایی از جمله حذف محتوای آنها یا تعلیق از پلتفرم مواجه میشوند. برنامه تقسیم درآمد
جنیفر فلانری اوکانر و امیلی موکسلی، معاونان مدیریت محصول، در این پست وبلاگ نوشتند: «هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که خلاقیت را در YouTube باز کند و تجربه بینندگان و سازندگان را در پلتفرم ما تغییر دهد. “اما به همان اندازه مهم، این فرصت ها باید با مسئولیت ما برای محافظت از جامعه YouTube متعادل شوند.”
این محدودیتها بر روی قوانینی که شرکت مادر یوتیوب، گوگل، در ماه سپتامبر رونمایی کرد، گسترش مییابد که بر اساس آن تبلیغات سیاسی در یوتیوب و سایر پلتفرمهای گوگل با استفاده از هوش مصنوعی باید دارای برچسب هشدار برجسته باشد.
بر اساس آخرین تغییرات که تا سال آینده اعمال خواهد شد، یوتیوببرها گزینههای جدیدی را دریافت خواهند کرد که نشان میدهد آیا ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی را پست میکنند که بهعنوان مثال، رویدادی را که هرگز اتفاق نیفتاده است بهطور واقعبینانه به تصویر میکشد یا نشان میدهد که شخصی کاری را که انجام داده است میگوید یا انجام میدهد. در واقع انجام نمی دهد.
اوکانر و ماکسلی گفتند: «این به ویژه در مواردی که محتوا درباره موضوعات حساس مانند انتخابات، درگیریهای جاری و بحرانهای بهداشت عمومی یا مقامات دولتی بحث میکند، مهم است.
ویدیوهای تغییریافته دارای برچسب، از جمله ویدیوهای برجسته در پخش کننده ویدیوی YouTube برای موضوعات حساس، به بینندگان هشدار داده می شود.
این پلتفرم همچنین در حال استقرار هوش مصنوعی برای ریشهکن کردن محتوایی است که قوانین آن را نقض میکند، و این شرکت گفت این فناوری به شناسایی سریعتر «اشکال جدید سوء استفاده» کمک کرده است.
روند شکایت حریم خصوصی YouTube بهروزرسانی میشود تا درخواستهایی برای حذف یک ویدیوی تولید شده با هوش مصنوعی که یک فرد قابل شناسایی، از جمله چهره یا صدای او را شبیهسازی میکند، مجاز کند.
شرکای موسیقی YouTube مانند شرکتهای ضبط یا توزیعکنندهها میتوانند درخواست حذف محتوای موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را داشته باشند «که صدای بینظیر آواز یا رپ یک هنرمند را تقلید میکند».