تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 نوامبر 2023 - 16:34
کد خبر : 208463

تاثیر جراحی بینی بر تغییر چهره اصیل ایرانی

تاثیر جراحی بینی بر تغییر چهره اصیل ایرانی

اافزایش آمار جراحی های زیبایی در کشور ایران به قدری زیاد است که حتما شما هم حداقل یک بار آن را در زندگی خود تجربه کرده اید یا در اطرافتان افراد زیادی را می شناسید که تجربه جراحی پلاستیک و زیبایی داشته اند ، از میان تمامی جراحی های پلاستیک و زیبایی ، عمل بینی از محبوبیت

اافزایش آمار جراحی های زیبایی در کشور ایران به قدری زیاد است که حتما شما هم حداقل یک بار آن را در زندگی خود تجربه کرده اید یا در اطرافتان افراد زیادی را می شناسید که تجربه جراحی پلاستیک و زیبایی داشته اند ، از میان تمامی جراحی های پلاستیک و زیبایی ، عمل بینی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و آمار بالایی را در دنیا به خود اختصاص داده است. اما علت این امر چیست ؟ در واقع ایرانی ها به صورت ژنتیکی دارای دماغ های بزرگ و چانه کوچکی هستند که همین موضوع نیز خود موجب بزرگ به نظر رسیدن بینی خواهد شد. اما افزایش بالای عمل های زیبایی و بینی موجب شده است تا امروزه شاهد تغییراتی در چهره اصیل ایرانی باشیم ، این موضوع امروزه موجب نگرانی رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران شده تا جایی که از پزشکان و جراحان ایرانی درخواست نموده به عنوان متولی سلامت جهت کاهش آسیب جدی به مردم کشور ، این موضوع را کنترل نمایند !

با بینی اصیل ایرانی بیشتر آشنا شوید !

ایرانی ها به صورت ژنتیکی دارای صورتی ریز نقش ، فک و چانه ای کوچکتر از سایر مردمان جهان هستند. از طرفی می توان کوچکی و عقب قرار گرفتن چانه را نشانه ای از بزرگ به نظر رسیدن بینی ایرانی ها در نظر گرفت. کوچک بودن فک در مقایسه با سایر اجزای صورت موجب می شود تا بینی حتی اگر خیلی بزرگ هم نباشد ، در چهره بیشتر نمایان شده و بزرگ به نظر برسد اما برخلاف ایرانی ها ، اروپایی ها صورتی بزرگ و کشیده دارند ؛ به همین دلیل بینی آن ها کوچکتر به نظر می رسد. با توجه به این موضوع در می یابیم که تنها بینی ایرانی با سایر مردم جهان تفاوت ندارد ؛ در واقع این چهره ایرانی است که با سایر نژادها و چهره های مردم جهان متفاوت است.

آیا به زودی آمار عمل زیبایی بینی کاهش پیدا می کند ؟

معیارهای زیبایی نسبت به سال های گذشته تغییرات زیادی پیدا کرده است و امروزه افراد مشهور ، سلبریتی ها و پرچمداران صنعت فشن بیشترین تاثیر را در تعریف معیارهای زیبایی دارند. این مسئله تنها به کشور ایران اختصاص ندارد و سایر مردم جهان را نیز درگیر نموده تا جایی که اهمیت به زیبایی و همراستا شدن با صنعت مد و فشن دیگر زن و مرد و پیر و جوان نمی شناسد.

اما خبر خوب این است که این روزها شعار اصلی مربوط به زیبایی طبیعی و نچرال بودن است. یعنی در واقع تمامی این صنعت ها تلاش می کنند تا زیبایی طبیعی را تبلیغ نمایند و از مردم بخواهند که چهره طبیعی خود را حتی با وجود نواقص کوچکی که وجود دارد ، دوست بدارند. اما آیا این مسئله در کاهش عمل های جراحی تاثیر خواهد گذاشت ؟ پاسخ خیر است ! چرا که بررسی های انجام شده نشان می دهند ، همچنان آمار جراحی های پلاستیک به ویژه عمل بینی رو به افزایش است اما یک موضوع بسیار مهم تفاوت درخواست ها و اهداف افراد از عمل زیبایی بینی است که به سمت طبیعی شدن پیش می رود.

در سال های گذشته متقاضیان عمل بینی بیشتر به دنبال کوچک کردن بینی به فرم های فانتزی و عروسکی بودند تا جایی که برخی از بیماران این جمله را بیان می کردند که تنفس اهمیتی ندارد اما تا جایی که می شود بینی را کوچک کنید ! مسلما یک جراح بینی خوب و با تجربه سلامت بیمار را در اولویت کاری خود قرار می دهد و می داند تنفس بیمار از راه بینی مهم ترین هدف از انجام این جراحی است. خوشبختانه این روزها بیشتر افرادی که برای انجام عمل زیبایی بینی مراجعه می کنند ، بیشتر درخواست یک بینی طبیعی مناسب با چهره را دارند ، البته هنوز هم تعداد افرادی که طرفدار بینی های فانتزی و عروسکی هستند ، کم نیست !

یک موضوع جالب توجه !

زیبایی طبیعی اروپایی و آمریکایی ها با زیبایی طبیعی ما ایرانی ها یکسان نیست. از طرفی ترندهای مد و تعریف زیبایی هر ساله دستخوش تغییر می شوند و تفاوت های ژنتیکی را گرفتار خود می کنند. این تحولات هر ساله تغییرات زیادی پیدا می کند برای مثال در زمان های گذشته قوز بینی از جمله ملاک های زیبایی تعریف می شد یا اگر شما هم طرفدار سریال خانه کاغذی باشید حتما یک مسئله توجه شما را به خوبی جلب کرده و آن قوز و طبیعی بودن بینی بازیگران با وجود نواقصی که دارد است ؛ در حالی که به خوبی شاهد محبوبیت این بازیگران بدون قضاوت چهره و بینی در میان افراد بودیم و حتی ترند بودن این سریال و محبوبیت شخصیت نایروبی با وجود دماغ بزرگ و استخوانی موجب شد تا افراد زیادی این چهره را تشویق نموده و از آن به عنوان یک زن زیبا و طبیعی یاد کنند.

مد ایرانی در گذشته جدا از مد اروپایی تعریف می شد ، اما وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی موجب شده است تا این روزها مد به یک مسئله فراگیر در سراسر دنیا در یک بازه زمانی خاص تبدیل شود. موضوع جالب توجه دیگر این است که یک فرد ایرانی بدون اینکه به بینی خود دست بزند می تواند در نظر مردمان اروپا خوشگل و کاملا زیبا به نظر برسد.

کلام آخر !

عمل های زیبایی و جراحی پلاستیک موضوع بد و خطرناکی نیستند اما این مسئله زمانی مانند یک هشدار و زنگ خطر جلوه می کند که افراد به صورت افراطی این جراحی را انجام دهند. در شرایطی که بینی ظاهر بدی در چهره ایجاد کرده باشد ، انجام این جراحی نه تنها بد نیست ؛ بلکه از آنجایی که می تواند به زیبایی هرچه بیشتر چهره و اعتماد به نفس فرد کمک نماید ، توصیه می شود اما در مواردی که بینی فرد مشکل چندانی ندارد اما صرفا به دلیل صنعت مد دست به این جراحی می زند ، این مسئله جای تفکر و تامل دارد!

منبع  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها