تاریخ انتشار : شنبه 6 نوامبر 2021 - 20:42
کد خبر : 76469

موردی از ابتلا به کرونای هندی در خراسان جنوبی گزارش نشد

موردی از ابتلا به کرونای هندی در خراسان جنوبی گزارش نشد

ایسنا/خراسان جنوبی  استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون مورد مثبتی از ابتلای به کرونای هندی در استان گزارش نشده است. حمید ملانوری، امروز پنج شنبه 10 تیرماه در گفتگوی تلفنی با رادیو فرهنگ افزود: با مدیریت درستی که صورت گرفت و بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خوشبختانه تا الان استان از ابتلای ویروس هندی مصون مانده است.

موردی از ابتلا به کرونای هندی در خراسان جنوبی گزارش نشد

ایسنا/خراسان جنوبی  استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون مورد مثبتی از ابتلای به کرونای هندی در استان گزارش نشده است.

حمید ملانوری، امروز پنج شنبه 10 تیرماه در گفتگوی تلفنی با رادیو فرهنگ افزود: با مدیریت درستی که صورت گرفت و بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خوشبختانه تا الان استان از ابتلای ویروس هندی مصون مانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی وی تصریح کرد: در ۱۶ ماه گذشته، موج‌هایی که کشور را تهدید کرد، استان ما را هم بی‌تاثیر نگذاشت، به ویژه در موج سوم که وضعیت خراسان جنوبی، بحرانی شد.

ملانوری گفت: با تلاش‌های فراوانی که در سطح استان صورت گرفت و با تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی، مردم، اصناف و بازاریان، وضعیت رو به بهبود گذاشت و بعد از موج سوم، شاهد سیر نزولی بیماری در استان بودیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تجربه موج سوم، رصدها و پیگیرها با جدیت بیشتری دنبال شد، اظهار داشت: با وجود هم مرزی استان با افغانستان و بنا به پیش بینی‌هایی که صورت گرفته بود و احتمال می‌رفت ویروس هندی از مرزهای شرقی وارد کشور شود، مراقبت‌های ویژه ای در مرزهای استان اعمال شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به فعال بودن مرزهای استان و مبادلات مرزی که انجام می‌گیرد، شرایط آمد و شدها را مدیریت کردیم و با اجرای مصوبات دو ستاد ملی و استانی کرونا و همچنین همراهی حوزه‌های هلال احمر، بهداشت و مرزبانی، مرز کنترل شد و تا این لحظه موردی از ابتلای به ویروس هندی نداریم.

ملانوری ادامه داد: به لطف همراهی اصناف، تلاش کادر بهداشت و درمان، اطلاع رسانی‌های دقیق و به موقع رسانه‌ها و همچنین توسعه تجهیزات درمانی و بیمارستانی شامل افزایش تخت‌ها، تخت‌های ICU، آزمایشگاه‌ها، دستگاه‌های اکسیژن ساز و غیره توانستیم میزان ابتلا را کنترل کرده در وضعیت مطلوبی نگهداریم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت استان نسبتا مطلوب است، خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری استان با سیستان و بلوچستان که با افزایش آمار ابتلای به بیماری مواجه است، و از طرفی ترددهایی بین دو منطقه در حال انجام است، احتمال افزایش آمار بیماران کرونایی در خراسان جنوبی وجود دارد.

ملانوری به تشریح وضعیت موجود استان پرداخت و گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۶۴ بیمار تنفسی که در بیمارستان‌های استان بستری هستند،تست کرونای  ۵۱ نفر مثبت است و چهار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: وضعیت فعلا کنترل شده است و در برخی روزها خوشبختانه مورد فوتی نداریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همجواری شهرستان نهبندان با استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در رنگ بندی‌های جدید، شهرستان نهبندان قرمز شده است.

ملانوری گفت: شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان و قاینات نارنجی و شهرستان‌های خوسف، سرایان، بشرویه، زیرکوه، طبس و  فردوس نیز زرد رنگ هستند.

وی با تاکید بر اینکه در تزریق واکسن، تابع شرایط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت هستیم، گفت: از ۱۳ هزار نفر جمعیت موجود در گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال استان ، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر، معادل ۵۸ درصد واکسینه شده اند.

ملانوری ادامه داد: در ۵۳ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال، معادل ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز واکسیناسیون انجام شده است.

وی یادآور شد: از گروه سنی بالای ۸۰ سال استان با ۱۶ هزار و ۲۳۰ نفر جمعیت نیز ۸۴ درصد، معادل ۱۳ هزار و ۶۳۷ نفر، واکسن را دریافت کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دوز دوم واکسن به جامعه هدف تزریق می‌شود و مراکز خودرویی تزریق واکسن نیز در سطح استان تدارک دیده شده و در حال پذیرایی از مراجعین  هستند.

ملانوری با اشاره به اینکه وضعیت در حال کنترل است، تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که اگر عادی انگاری شود و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نگردد، با افزایش آمار مبتلایان مواجه شویم.

وی با تاکید بر این که مهار شرایط فعلی، دقت هوشیارانه مردم را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: به لطف همراهی مردم، ایران از بهترین کشورها در بحث مدیریت بیماری کروناست و توانسته با همراهی و هم افزایی همه حوزه‌ها، شرایط را به خوبی کنترل کند و امیدواریم بتوانیم در این دور جدید نیز با مدیریت درست از شیوع پیک پنجم جلوگیری کنیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها