تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 22:37
کد خبر : 91474

پیش‌بینی بارش و صاعقه در چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی بارش و صاعقه در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای آسمان استان تا پایان هفته جاری در برخی ساعات پدیده افزایش ابر، رگبار فصلی باران، رعد وبرق، افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. مهران چراغپور در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در چهارمحال و بختیاری طی

پیش‌بینی بارش و صاعقه در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای آسمان استان تا پایان هفته جاری در برخی ساعات پدیده افزایش ابر، رگبار فصلی باران، رعد وبرق، افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مهران چراغپور در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در چهارمحال و بختیاری طی روزهای آینده، اظهار کرد: تا پایان هفته جاری در برخی ساعات پدیده افزایش ابر، رگبار فصلی باران، رعد وبرق، افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: باتوجه به فعال شدن مانسون هند در بعد از ظهر روز شنبه و تقویت جریانات از سمت جنوب و جنوب شرق ایران انتظار می‌رود با نفوذ این جریانات به استان پدیده رگبار، رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و موقت، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان رخ دهد، همچنین احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد از عصر روز شنبه آغاز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: بارش‌ها در مناطق شرقی و جنوبی چهارمحال و بختیاری از جمله شهرکرد، بن، سامان، خانمیرزا، بخش‌هایی از فارسان، بروجن و بخش‌هایی از لردگان از شدت بیشتری برخوردار است.

چراغپور اضافه کرد: باتوجه به خشک بودن سطح  زمین و نفوذ ناپذیری خاک در اثر بارندگی حتی به میزان کم، اما با سرعت بالا و به‌صورت رگباری احتمال جاری شدن رواناب، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی و سقوط اجسام از ارتفاع در این سامانه بارشی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باتوجه به احتمال رخداد صاعقه، کوهنوردان و عشایر از صعود به ارتفاعات خودداری و همچنین شهروندان از استقرار در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند، زیرا باتوجه به خشک بودن زمین احتمال وقوع سیلاب به‌صورت مقطعی و موقت وجود دارد، افراد نسبت به محکم‌سازی داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اقدام و از استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای اواخر هفته جاری در روز پنج‌شنبه انتظار وقوع بارش‌ پراکنده در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اما با توجه به فصلی بودن الگوها و تغییرپذیری بالای این الگوها احتمال تغییر این پیش‌بینی تا پایان هفته وجود دارد.

چراغپور در پایان عنوان کرد: کشاورزان نیز به توصیه کارشناسان این حوزه توجه کرده و از سم‌پاشی و بذرپاشی در طی این مدت خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها