اخبارتجارت

چگونه با بازاریابی محتوا 3 برابر ترافیک و رتبه گوگل به دست آوریم؟

بازاریابی محتوا بهترین راه برای هدایت ترافیک ارگانیک به وبسایت شما است. در واقع، کسبوکارهایی که بازاریابی محتوا را به بهترین نحو انجام میدهند، 3 برابر بیشتر از برندهایی که بازاریابی محتوا انجام نمیدهند، ترافیک کسب میکنند و این یک تفاوت بزرگ است.

سؤال واقعاً این نیست که چه چیزی ترافیک را هدایت میکند و به وبسایت شما منتهی میشود، بلکه این است که چگونه میتوانید تمام رقبای خود را که از بازاریابی محتوا نیز به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده میکنند، شکست دهید؟

برای انجام آن به چهار چیز نیاز دارید:

  1. تسلط بر سئو – شما مهمترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل را میشناسید و محتوای خود را با آنها هماهنگ میکنید.
  2. اصالت – شما نام تجاری خود را میشناسید و صدا و تخصص آن را در محتوای خود منعکس میکنید.
  3. خلاقیت – شما محتوای با ارزش و اصلی ارائه میدهید و چرخشهای جدید و هیجان انگیزی را روی موضوعاتی که قبلاً پوشش دادهشدهاند قرار میدهید.
  4. ثبات – شما برنامهای برای انتشار مکرر محتوا در چندین کانال دارید.

میبینید، بسیاری از برندها زمانی که نوبت به استراتژی بازاریابی محتوایشان میشود، در حال حرکت هستند. به همین دلیل است که از 90٪ برندهایی که محتوای منتشر میکنند، فقط 24٪ گزارش میدهند که ROI قوی نشان میدهد.

برای افزایش واقعی ترافیک ارگانیک و کسب رتبه جستجو با بازاریابی محتوا، باید قدمهای بیشتری را شروع کنید؛ و در این مقاله نحوه انجام آن را به شما نشان خواهیم داد. ابتدا، هر یک از چهار رویکرد ذکر شده در بالا را عمیقاً بررسی میکنیم، سپس مراحل عملی را که میتوانید برای اجرای آنها فوراً انجام دهید، پوشش خواهیم داد.

دکتر امیررضا نعمتی

  • موتورهای جستجو نقطه شروع تقریباً هر تجربه آنلاین هستند.
  • برندها میتوانند با بازاریابی محتوا رتبهبندی جستجوی بهتری را با بهبود رتبهبندی کلمات کلیدی که قبلاً وجود دارد، کسب کنند، سپس موفقیت خود را توسعه دهند.
  • گوگل از RankBrain و چارچوب EAT برای تعیین ارزش و ارتباط محتوا استفاده میکند.
  • تمرین خلاقیت با تفکر طراحی، انواع محتوای متنوع و روندهای فعلی، محتوا را جذابتر میکند.
  • برندهایی که 11 تا 16 برابر در ماه پستهای وبلاگ را منتشر میکنند نسبت به آنهایی که کمتر منتشر میکنند ترافیک بیشتری کسب میکنند و رتبههای بالاتری کسب میکنند.
  • بسیاری از شرکتها تولید محتوا را زمانی برونسپاری میکنند که پهنای باند داخلی برای اجرای یک برنامه محتوای قوی ندارند.

تسلط بر سئو برای بازاریابی محتوا

موتورهای جستجو نقطه شروع تقریباً برای هر تجربه آنلاینی هستند که امروزه مردم دارند. در مورد آن فکر کنید: هنگامی که به یک پاسخ سریع برای یک سؤال نیاز دارید، از جستجو استفاده میکنید. وقتی در حال تحقیق درباره برندها هستید؟ جستجو کردن. خرید برای یک محصول؟ جستجو کردن. به دنبال ویدیویی هستید که میخواهید تماشا کنید؟ جستجو کردن؛ و سیری، الکسا و سایر دستیاران هوشمند پاسخهای خود را از کجا دریافت میکنند؟ شما آن را حدس زدید جستجو کنید.

پس جای تعجب نیست که بهینهسازی موتور جستجو (SEOحیاتیترین جزء استراتژی شما برای کسب رتبهبندی جستجو با بازاریابی محتوا است. بهطور خلاصه، سئو مجموعهای از تاکتیکها و رویکردهایی است که صفحات وب و محتوا را در رتبهبندی بالایی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPقرار میدهد.

شما میتوانید بهترین محتوا را در جهان ایجاد کنید، اما احتمالاً شما را به جایی نمیرساند مگر اینکه در گوگل رتبهبندی شود. در واقع، بیش از 90٪ از کاربران آنلاین هرگز از صفحه اول عبور نمیکنند.

دکتر امیررضا نعمتی

تحقیق کلمات کلیدی

هر استراتژی بازاریابی SEO خوب با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع میشود. خوشبختانه، برخی از ابزارهای عالی وجود دارد که میتوانید از آنها برای انجام سریع و کامل تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنید. ایده خوبی است که تلاشهای سئوی خود را با تمرکز بر این کلمات کلیدی شروع کنید. به عنوان مثال، اگر چند کلمه کلیدی وجود دارد که در حال حاضر در صفحه یک رتبهبندی کردهاید، سعی کنید آنها را به سه نتیجه جستجوی برتر در آن صفحه برسانید.

اکنون میتوانید برنامه خود را برای ایجاد محتوا پیرامون این کلمات کلیدی جدیدی که کشف کردهاید مرتبط با نام تجاری خود و برای مخاطبان هدف خود مهم کنید.

سایر تاکتیکهای مهم سئو

کلمات کلیدی ممکن است بیشترین سهم را در استراتژی سئو شما داشته باشند، اما این تنها فاکتور رتبهبندی گوگل نیست که مهم است. استراتژی شما برای موفقیت باید جامع باشد و باید سایر عوامل مهم سئو را در خود جای دهد:

  • بک لینکها  پیوندهایی از سایر وبسایتهای با کیفیت به سایت خود باز میگردندگوگل از بک لینکها برای ایجاد اعتبار برند استفاده میکند.
  • ساختار سایت و UX  وبسایت شما باید بهطور عمدی ساختاری داشته باشد تا هم برای کاربران انسانی و هم برای خزندههای موتورهای جستجو، حرکت را آسان و شهودی کند.
  • بهینه سازی موبایل  گوگل در حال حاضر از نمایه سازی موبایل اول استفاده میکند، به این معنی که در اکثر موارد نسخه موبایل سایت شما مهمتر از نسخه دسکتاپ است.
  • ارزش و ارتباط – گوگل و سایر موتورهای جستجو هوشمندتر از همیشه هستندآنها از الگوریتمهای هوش مصنوعی برای جستجوی محتوایی استفاده میکنند که واقعاً با ارزش و مرتبط با مخاطبان هدف باشد، نه فقط پر از کلمات کلیدی برای جلب توجه.

اعتبار

وقتی میگوییم اصالت، منظورمان این است که محتوای شما به دو چیز وفادار میماند. ابتدا، موضوعات و زمینههایی را که برند شما دانش و تخصص لازم برای افزودن ارزش را دارد، پوشش میدهد. دوم این که بهطور دقیق پیشنهادات برند، صدا و شخصیت شما را منعکس میکند.

خلاقیت در بازاریابی محتوا

مردم تمایلی به خواندن مطالب خسته کننده ندارند. این واضح به نظر میرسد، اما حقیقت این است که وقتی بیشتر موضوعات را در گوگل جستجو میکنید، چند مقاله اول تقریباً همان چیزی را میگویند. مقالات وبلاگ شرکت اغلب بهطور جدی در بخش هیجان کمبود دارند، در عوض به لحن رسمی و حتی مکانیکی میچسبند.

قطعاً زمان و مکانی برای آن نوع رویکرد مستقیم وجود دارد؛ اما بهطور کلی، مردم محتوایی را میخواهند که درگیر کننده و واقعی باشد. این بدان معناست که شما باید کمی با محتوای خود سرگرم شوید و میتوانید با گذاشتن کلاه خلاقیت خود این کار را انجام دهید.

یکی از بهترین راهها برای اینکه شما و تیمتان را به تفکر خلاقانه درباره ایدههای محتوا سوق دهید، رویکرد تفکر طراحی است. هدف تفکر طراحی ارائه ایدههایی است که مشکلات واقعی را برای گروه خاصی از مردم (در این مورد، مشتریان شما) حل میکند.

در اینجا چند راه ساده دیگر وجود دارد که میتوانید رویکرد خلاقانهتری به استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید:

  • از انواع مختلف محتوا استفاده کنید  آیا در حال حاضر دهها مقاله درباره موضوعی که پوشش میدهید نوشته شده است؟ به جای آن به ساخت ویدیو یا اینفوگرافیک فکر کنیدمحتوای بصری در واقع قابل اشتراکگذاری و جذابتر است، بنابراین تغییر دادن آن یک پیروزی است.
  • اخبار و ترندها را پوشش دهید – رویدادهای فعلی روشی عالی برای ایجاد موضوعات محتوای شما برای مخاطبان شما مرتبط و هیجان انگیزتر استبه آنچه در صنعت شما اتفاق میافتد توجه کنید و از ارائه نظرات منحصر به فرد خود در مورد آنچه در حال وقوع است نترسید.

ثبات

کسب رتبه جستجو با بازاریابی محتوا نیازمند زمان و ثبات است. تحقیقات بهطور قاطع نشان داده است که برندهایی که بهطور مکرر در یک دوره زمانی طولانی منتشر میکنند، ترافیک بیشتری کسب میکنند و در نتیجه رتبههای بالاتری کسب میکنند.

بهترین راه برای ثابت ماندن، استفاده از یک تقویم محتوایی است که به شما کمک میکند در مسیر خود بمانید. تعداد زیادی قالب تقویم محتوای عالی وجود دارد که میتوانید آنها را دانلود و مطابق با نیاز خود سفارشی کنید. با این حال، حتی با وجود یک برنامه عالی، ممکن است فکر کنید 11 تا 16 پست وبلاگ در ماه فراتر از پهنای باند تیم شما به نظر میرسد.

رتبهبندی جستجوی خود را با محتوایی که ارائه میدهد شروع کنید

خدمات استراتژی بازاریابی محتوا و سئوی وبلاگ نویسی آکادمی آموزشی نعمتی به شما کمک میکند تا یک استراتژی مؤثر برای بازاریابی خود ایجاد کنید، آن را برای رسیدن به اهداف خود پیادهسازی کنید و KPI های مهم را دنبال کنید. ما میتوانیم محتوایی با کیفیت و بهینه را برای شما ایجاد کنیم تا هر هفته در وبسایت خود منتشر کنید. همچنین میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسبوکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

nematiacademy

drnemati_official

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *