تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 23:12
کد خبر : 115174

آزمایشگاه تشخیص کرونا در جهرم راه اندازی می‌شود

آزمایشگاه تشخیص کرونا در جهرم راه اندازی می‌شود

عکس تزیینی است. ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از رایزنی برای راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی کروناویروس در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد که بهترین راه برای مقابله با این بیماری، شناسایی به موقع بیماران است. دکتر رحمانیان در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا گفت: یکی از مهمترین راهکارهای ما در مقابله با

آزمایشگاه تشخیص کرونا در جهرم راه اندازی می‌شود
عکس تزیینی است.

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از رایزنی برای راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی کروناویروس در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد که بهترین راه برای مقابله با این بیماری، شناسایی به موقع بیماران است.

دکتر رحمانیان در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا گفت: یکی از مهمترین راهکارهای ما در مقابله با کرونا، ایجاد یک سیستم پویا و فعال برای بیماریابی در معاونت بهداشتی است؛ به طوری که بسیاری از مبتلایانی که شناسایی می‌شوند در مراحل اولیه بیمارانی قرار دارند.

وی افزود: از همین رو حال عمومی همه بیماران کرونایی در جهرم مساعد است و آنهای که نیازی به بستری شدن نداشتند، دوران بهبودی را در قرنطینه خانگی سپری می کنند.

رحمانیان اضافه کرد: هر چه تعداد بیمارانی که شناسایی می‌کنیم بیشتر باشد، قطع زنجیره انتقال آسانتر می‌شود.

رئیس علوم پزشکی جهرم گفت: تفاوت تعداد مبتلایان در شهرهای مختلف علاوه بر رعایت نکات بهداشتی توسط مردم، بستگی زیادی به فعال بودن فرآیند بیماریابی نیز دارد.

وی ادامه داد: از این رو پایین‌تر بودن آمار مبتلایان در یک منطقه خاص الزاما به معنای بهتر بودن شرایط شیوع بیماری در آن منطقه نیست؛ حتی می‌توان گفت آمار بیشتر مبتلایان با شرایط عمومی خوب در یک منطقه، نشان‌دهنده کنترل بیشتر بر وضعیت شیوع بیماری است.

رحمانیان گفت: بر اساس همین سیاست، تلاش کردیم با رایزنی های مختلف، امکان ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا را در جهرم فراهم کنیم که امیدواریم با شروع به کار این آزمایشگاه از هفته آینده تست نمونه‌های کرونا در جهرم انجام شود.

رحمانیان بیان کرد: برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس حفظ رعایت فاصله در هایپر مارکت‌ها، نانوایی‌ها، میوه‌فروشی‌ها و پمپ بنزین لازم و ضروری است.  این مهم از نکاتی است که بیش از پیش باید بر آن توجه و نظارت شود.

بنا بر تاکید رئیس علوم پزشکی جهرم، همه فروشگاه‌ها ملزم هستند هنگام ارائه خدمات به مشتری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها