تاریخ انتشار : شنبه 1 ژانویه 2022 - 18:06
کد خبر : 182768

آغاز عملیات اجرایی پارک آبی شیراز

آغاز عملیات اجرایی پارک آبی شیراز

ایسنا/فارس عملیات اجرایی ساخت نخستین پارک آبی شیراز، در محدوده ارتفاعات شمالغرب این کلانشهر، آغاز شد. عصر شنبه ۲۵ بهمن، طی آئینی عملیات ساخت پارک آبی شیراز در محدوده بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شد؛ این پارک قرار است با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در زمینی با وسعت ۳.۵ هکتار و در زیربنای 25 هزار مترمربع احداث

آغاز عملیات اجرایی پارک آبی شیراز

ایسنا/فارس عملیات اجرایی ساخت نخستین پارک آبی شیراز، در محدوده ارتفاعات شمالغرب این کلانشهر، آغاز شد.

عصر شنبه ۲۵ بهمن، طی آئینی عملیات ساخت پارک آبی شیراز در محدوده بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شد؛ این پارک قرار است با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در زمینی با وسعت ۳.۵ هکتار و در زیربنای 25 هزار مترمربع احداث شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این مراسم گفت: تا پایان امسال، روز شیراز ونهایتا تا خردادماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ پروژه شاخص در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدهادی هاشم‌پور افزود: کلانشهرشیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و چهارمین کلانشهر ایران این ظرفیت و پتانسیل را دارد که گردشگران را جذب کند و دوره اقامت و ماندگاری گردشگران را در شیراز طولانی تر کند و اقتصاد شهری همین است.

او گفت: پارک آبی با رویکد حضور طولانی‌تر دوره اقامت گردشگران در شهر ساخته خواهد شد.این پارک در مقیاس استانی و کشوری طرح ریزی و تعریف شده است.

‌معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه در صنعت گردشگری، توریست حدود ۱۰ درصد سهم تولید ناخالص در دنیا را دارد و در تحقیقاتی که انجام شده از هر ۱۱.۸ دهم شغل دنیا یکی از آنها مربوط به توریست و گردشگری است، گفت: شیراز شهر صنعتی نیست و جاذبه گردشگری را دارد و باید شرایط را باید به نوعی فراهم کنیم تا جاذبه گردشگری بیشتر شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز، دو مؤلفه انسان محوری و وجود یک سینما ٥ بعدی در طرح اولی را از مهمترین شاخصه‌های این پروژه عنوان کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با بیان اینکه پارک آبی از ماندگارترین پروژه‌های شورای پنجم و مدیریت شهری خواهد بود، گفت: شیراز پتانسیل‌های زیادی دارد و طی سه سال اخیر تلاش شد تا به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

قاسم مقیمی ادامه داد: این پروژه از استراتژیک ترین پروژه‌ها در حوزه روان و سلامت شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها