تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 14:21
کد خبر : 71676

آمادگی سازمان آتش‌نشانی شیراز در ایام محرم

آمادگی سازمان آتش‌نشانی شیراز در ایام محرم

  سازمان آتش‌نشانی شیراز در خصوص تأمین ایمنی اماکن و مراکز برگزاری مراسم سوگواری شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) در ایام ماه محرم آمادگی خود را اعلام کرد. همزمان با فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ایستگاه‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و ساختمان اداری مرکزی این سازمان

آمادگی سازمان آتش‌نشانی شیراز در ایام محرم

  سازمان آتش‌نشانی شیراز در خصوص تأمین ایمنی اماکن و مراکز برگزاری مراسم سوگواری شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) در ایام ماه محرم آمادگی خود را اعلام کرد.

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ایستگاه‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و ساختمان اداری مرکزی این سازمان رنگ محرم به خود گرفته و به منظور استقبال از این ایام همچون سال‌های گذشته با سیاهپوش کردن مجموعه آتش نشانی، تلاش شد تا رنگ و بوی محرم و عزای حسینی در سطح شهر و سازمان گسترش یابد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز، رئیس این سازمان در خصوص تأمین ایمنی اماکن و مراکز برگزاری مراسم سوگواری شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) در ایام ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی شهروندان، آمادگی خود را اعلام کرد.
محمدهادی قانع گفت: ۲۳ ایستگاه آتش نشانی شهر شیراز برای تأمین ایمنی اماکن و مراکز مذهبی شامل؛ مساجد، تکایا، هیأت‌ها و حسینیه‌ها در نقاط مختلف شهر و آسایش و آرامش خاطر شهروندان در ایام ماه محرم، در آماده باش کامل بوده و اقدامات پیشگیرانه را در دست اجرا دارند.
به گفته او، کارشناسان ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی شیراز و آتش نشانان از روزهای گذشته مشغول بازدید از همه اماکن مذهبی به ویژه تکایا هستند و در صورت مشاهده هرگونه نقص در ایمنی این اماکن، آن را به مسئولان مربوطه اطلاع می‌دهند و در پایان نیز دستورالعمل‌های حاوی توصیه‌های ایمنی لازم را به آنان ارائه می‌کنند که در صورت بازدید مجدد و رفع نشدن نواقص ایمنی، کارشناسان سازمان اخطار کتبی صادر کرده و به مسئولان این اماکن ابلاغ خواهند کرد.
رئیس آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: در این شب‌ها در نقاط پرتردد شهر، اکیپ‌هایی از نیروهای آتش نشانی به طور مستمر به گشت زنی پرداخته و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل قرار می‌دهند، ضمن آنکه در روزهای پایانی این ایام آتش نشانان در مقابل اماکن مذهبی شلوغ حاضر شده و تا پایان برنامه‌ها و عادی شدن اوضاع، مستقر خواهند بود.
قانع همچنین از شهروندان خواست که در صورت حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) همکاری بیشتری با مسئولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی بگیرند.
او ادامه داد: در همین ارتباط برای شهروندان و مسئولین تکایا و اماکن مذهبی برای آشنایی بیشتر با چگونگی رعایت موازین ایمنی درایام محرم دوره آموزش ایمنی به صورت وبینار توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز برگزار شد، و توصیه‌ها و نکات ایمنی مربوط به این ایام نیز به صورت مجازی ارسال شده است.
قانع ضمن آرزوی قبولی طاعات، عبادات و عزاداری‌های هموطنان گرامی، از آنان درخواست کرد که در این شب‌ها با مراقبت هر چه بیشتر از سلامت خود و اطرافیان، آتش نشانان را از دعای خیر خود بی بهره نگذارند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها