تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اکتبر 2021 - 21:57
کد خبر : 7782

آمریکا،‌ خشونت‌ها در تیگرای اتیوپی را محکوم کرد

آمریکا،‌ خشونت‌ها در تیگرای اتیوپی را محکوم کرد

در پی تحقیقات جامع منتشر شده از سوی شبکه خبری سی.ان.ان درباره مانع تراشی سربازان اریتره برای ارسال کمک به گرسنگان و زخمی‌های تیگرای اتیوپی، آمریکا دو کشور را بابت تخلف سربازانشان در توقف کمک رسانی به این منطقه جنگ زده محکوم کرد. به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه

آمریکا،‌ خشونت‌ها در تیگرای اتیوپی را محکوم کرد

در پی تحقیقات جامع منتشر شده از سوی شبکه خبری سی.ان.ان درباره مانع تراشی سربازان اریتره برای ارسال کمک به گرسنگان و زخمی‌های تیگرای اتیوپی، آمریکا دو کشور را بابت تخلف سربازانشان در توقف کمک رسانی به این منطقه جنگ زده محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دولت‌های اریتره و اتیوپی خواست تا اقدامات لازم را برای تضمین این مساله انجام دهند که سربازانشان در تیگرای کمک‌های بشردوستانه را بین مردم قطحی زده و غیرنظامیان زخمی توزیع می‌کنند.

وی افزود: تداوم حضور نیروهای اریتره در تیگرای تضعیف کننده بیشتر ثبات اتیوپی و وحدت ملی این کشور است. ما بار دیگر از دولت اریتره می‌خواهیم تا نیروهایش را از تیگرای خارج کند.

بلینکن که بارها خواستار خروج نیروهای محلی اریتره و اتیوپی از تیگرای، ارسال بی قید و شرط کمک‌های بشردوستانه و تحقیقات مستقل درباره نقض‌های حقوق بشر در این منطقه شده است، همچنین بار دیگر خواستار توقف خشونت شد تا به واسطه آن، کمک‌های بشردوستانه به افراد آسیب دیده در منطقه ارسال شود.

بلینکن روز شنبه در توئیتی نوشت: آمریکا اقدامات سربازان در ادامه خشونت و مانع تراشی در توزیع‌های بشردوستانه در تیگرای را محکوم می‌کند. آنهایی که مسئول هستند باید پاسخ دهند.

تیم تحقیقات سی.ان.ان در گزارش تحقیقی روز چهارشنبه خود اعلام کرد، سربازان اریتره که برخی از آنها لباس قدیمی ارتش اتیوپی را به تن داشتند ایست‌های بازرسی در تیگرای را کنترل می‌کردند و از ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه ممانعت به عمل می‌آوردند.

در پی انتشار این گزارش، سازمان ملل همان روز تایید کرد که این محاصره از سوی نیروهای نظامی به شدت بر توانایی دسترسی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق روستایی خدشه وارد می‌کند.

اظهارات بلینکن پس از آن مطرح شد که یکی از جمهوری خواهان ارشد در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از دولت واشنگتن خواست تا تحریم‌هایی را در واکنش به نقض‌های حقوق بشری در تیگرای علیه عاملان وضع کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی در نوامبر ۲۰۲۰ از سوی دولت آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی علیه حزب حاکم تیگرای موسوم به “جبهه آزادی بخش مردم تیگرای” هزاران غیرنظامی کشته شده‌اند. بر اساس تحقیقات شبکه خبری سی.ان.ان، خشونت‌ها در منطقه شامل کشتارهای دسته جمعی و خشونت گسترده جنسی از سوی نیروهای اریتره و اتیوپی می‌شود.

در بحبوحه بحران بشری، ‌وزارت خارجه آمریکا در ماه جاری میلادی “جف فلتمن”، سفیرش در منطقه شاخ آفریقا را به منطقه اعزام کرد. وی مه سال جاری میلادی به مصر، اریتره، اتیوپی و سودان رفت و با مقام‌های این کشورها، سازمان ملل و اتحادیه آفریقا دیدار داشت. فلتمن در روزهای آتی گزارش سفرهایش را به کمیته روابط خارجی سنا در یک جلسه غیرعلنی ارائه می‌دهد.

آمریکا برای کمک به تیگرای برای مواجهه با بحران بشری میلیون‌ها دلار کمک مالی بیشتر ارسال و یک آژانس آمریکایی برای توسعه بین‌المللی نیز برای رسیدگی به بحران بشری در منطقه مستقر کرده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها