تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 22:57
کد خبر : 1654

آوارگی داخلی ۴۰۰ هزار افغان با موج تازه خشونت‌ها در افغانستان

آوارگی داخلی ۴۰۰ هزار افغان با موج تازه خشونت‌ها در افغانستان

اتحادیه اروپا هشدار داد که حدود ۴۰۰ هزار افغان با موج تازه خشونت‌های طالبان آواره داخلی شده‌اند و بسیاری دیگر هم به دنبال پناهندگی در ایران هستند. به نقل از خبرگزاری راشا تودی، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به رسانه ها در بروکسل گفت حدود ۴۰۰ هزار افغان در نتیجه درگیری‌ها در کشور جنگ زده

آوارگی داخلی ۴۰۰ هزار افغان با موج تازه خشونت‌ها در افغانستان

اتحادیه اروپا هشدار داد که حدود ۴۰۰ هزار افغان با موج تازه خشونت‌های طالبان آواره داخلی شده‌اند و بسیاری دیگر هم به دنبال پناهندگی در ایران هستند.

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به رسانه ها در بروکسل گفت حدود ۴۰۰ هزار افغان در نتیجه درگیری‌ها در کشور جنگ زده افغانستان آواره داخلی شده‌اند. این مقام همچنین گفت که طی ۱۰ روز گذشته یک موج مهاجرت افغان‌ها به سمت ایران شکل گرفته است.

این مقام گفت، ارسال کمکهای بشردوستانه برای مردم افغانستان از طرف کشورها و نهادهای خارجی به علت شرایط امنیتی ناپایدار به شدت سخت شده است.

این آمارهای بهت‌آور تنها یک روز پس از آن منتشر می‌شود که شش کشور عضو اتحادیه اروپا در نامه‌ای از کمیسیون این نهاد خواستند تا روند اخراج پناهجویان افغان به کشور خودشان را بررسی کند؛ کشوری که طبق شاخص تروریسم جهانی موسسه اقتصاد و صلح در رده خطرناک‌ترین کشور جهان قرار دارد.

سامی مهدی، وزیر امور پناهندگان و مهاجران بلژیک در کنار آلمان، اتریش، هلند، دانمارک و یونان در نامه‌ای از کمیسیون اروپا خواستند تا “همچنان بازگشت اجباری افغان‌ها را تضمین کند.” سامی مهدی که یک عراقی‌تبار متولد بلژیک است، استدلال کرد: صرف اینکه مناطقی از یک کشور امن نیستند، به معنای آن نیست که تک تک اتباع آن کشور به صورت خودکار نیاز به محافظت داشته باشند.

در همین حال کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نسبت به تشدید سریع درگیری در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

نگرانی بین‌المللی نسبت به تشدید خشونت در افغانستان به دنبال خروج نیروهای آمریکایی اوج گرفت که از اوایل امسال آغاز شد و قرار است سپتامبر تکمیل شود. از زمان آغاز خروج نیروها، شبه نظامیان طالبان ظاهرا جسور شده و کنترل اراضی بیشتری را در افغانستان به دست آورده‌اند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها