تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 آگوست 2021 - 1:00
کد خبر : 72845

آیت‌الله سیدان: محمدرضا حکیمی با زهدی روشن زندگی را سپری کرد

آیت‌الله سیدان: محمدرضا حکیمی با زهدی روشن زندگی را سپری کرد

 استاد حوزه علمیه مشهد در پی درگذشت استاد محمدرضا حکیمی با انتشار پیامی، فراگیری معارف ولایت ائمه معصومین(ع) و تفکیک بین معارف وحیانی و افکار بشری را ۲ اقدام مهم آن مرحوم برشمرد و گفت: وی با زندگی بسیار ساده و زهدی کاملا روشن زندگی را سپری کرد. متن پیام آیت‌الله سیدجعفر سیدان به شرح

آیت‌الله سیدان: محمدرضا حکیمی با زهدی روشن زندگی را سپری کرد

 استاد حوزه علمیه مشهد در پی درگذشت استاد محمدرضا حکیمی با انتشار پیامی، فراگیری معارف ولایت ائمه معصومین(ع) و تفکیک بین معارف وحیانی و افکار بشری را ۲ اقدام مهم آن مرحوم برشمرد و گفت: وی با زندگی بسیار ساده و زهدی کاملا روشن زندگی را سپری کرد.

متن پیام آیت‌الله سیدجعفر سیدان به شرح زیر است:
ارتحال عالم بزرگوار فقید سعید آقای محمدرضا حکیمی که انسانی وارسته و دانشمند و نویسنده توانا و ادیبی ارجمند بودند موجب تاثر شدید شد. آن مرحوم در دوران عمر پر برکت خود در مراحل مختلف به دو مسئله بسیار مهم اصرار ورزید و در جهت ترویج و تثبیت و پایداری نسبت به آن دو موفق عمل کرد.
یکی از آن‌ها در ارتباط با مساله ولایت ائمه معصومین -علیهم السلام- است که از نوشتار حماسه غدیر تا کتاب شریف خورشید مغرب که در ارتباط با وجود مبارک امام زمان -عجل‌الله تعالی فرجه الشریف- است و همچنین کتاب شریف الحیات گویای این حقیقت است.
موضوع دوم اصرار مرحوم استاد حکیمی بر جداسازی افکار بسیاری از مشاهیر بشری که همسو با معارف وحیانی نیست و به تعبیر آن مرحوم تفکیک بین معارف وحیانی و بسیاری از افکار بشری در معارف است.
آن مرحوم آثار ارزنده‌ای باقی گذاشت و با زندگی بسیار ساده و زهد کاملا روشن زندگی را سپری ساخت.
خدای متعال او را غریق رحمت و مشمول عنایات خاصه خاندان رسالت بدارد و به همه بازماندگان و علاقه‌مندان به خصوص برادر گرامی آن مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محمد حکیمی صبر و اجر کرامت فرماید.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها