تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 19:44
کد خبر : 113108

اجرای تمهیدات بازدارنده در روزهای ۱۲و ۱۳فروردین در گزبرخوار

اجرای تمهیدات بازدارنده در روزهای ۱۲و ۱۳فروردین در گزبرخوار

ایسنا/اصفهان شهردار گزِبرخوار، از تمهیدات بازدارنده در ۱۲و۱۳ فروردین و مقابله فرهنگی و عملیاتی با ویروس کووید۱۹ خبر داد. محمود بخشی در گفت و گو با ایسنا، با تبریک آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی و تاکید بر پویش مردمی در خانه ماندن برای شکست ویروس کرونا، اظهار کرد: در ۱۲ و ۱۳ فروردین در راستای اجرای

اجرای تمهیدات بازدارنده در روزهای ۱۲و ۱۳فروردین در گزبرخوار

ایسنا/اصفهان شهردار گزِبرخوار، از تمهیدات بازدارنده در ۱۲و۱۳ فروردین و مقابله فرهنگی و عملیاتی با ویروس کووید۱۹ خبر داد.

محمود بخشی در گفت و گو با ایسنا، با تبریک آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی و تاکید بر پویش مردمی در خانه ماندن برای شکست ویروس کرونا، اظهار کرد: در ۱۲ و ۱۳ فروردین در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا تردد وسایل نقلیه در سطح شهر ممنوع است، همچنین، ورودی پارک‌ها و فضاهای سبز مسدود شده و نیروی انتظامی در صورت مشاهده اتراق در پارک‌ها با متخلفین برخورد قانونی می‌کند.

رئیس ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهر گزبرخوار، با بیان اینکه عملیات ستاد مقابله با کرونا شهر گزِبرخوار بر دو بعد عملیاتی و فرهنگی استوار بوده، خاطرنشان‌کرد: شهرداری و تیم مدیریت شهری گزِبرخوار، با اجرای طرح «خانه به خانه» برای ریشه کنی ویروس کرونا و توزیع ۱۰ هزار بروشور با محتوای چگونگی پیشگیری از ابتلا و راه‌های انتقال ویروس کرونا و نیز نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در فضای مجازی در راستای کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا و تببین لزوم در خانه‌ماندن تلاش کرده‌است.

شهردار گزِبرخوار، با اشاره به مسدود شدن سه ورودیِ این‌شهر، تاکید کرد: راه‌های دستیابی به شهر گزِبرخوار، در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا مسدود شده و دسترسی به شهر تنها از آزاد راه معلم و گذر از پایگاه غربالگری میدان علامه گزی برای خودروهای بومی میسر است، همچنین در روزهای آخر با انتشار برخی اخبار ناگوار بر اثر شیوع ویروس کرونا، تردد درون شهری در گزِبرخوار کاهش چشمگیری یافته است.

بخشی، نهادهای عضو ستاد مقابله با ویروس کرونا را در تامین نیروی انسانی مورد نیاز خودکفا دانست و افزود: نیروی انسانی پایگاه‌های غربالگری در سطح شهر توسط نیروهای ستادی مقابله با ویروس  کرونا اعم؛ از نیروهای انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج در راستای تامین امنیت پایگاه‌ها و نیروهای جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان برای انجام فرآیند غربالگری و تست تامین می‌شوند.

وی، تصریح کرد: از سمن‌های رسمی و غیر رسمی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در راستای جایگزین کردن نیروهای فرسوده به دلیل طولانی شدن این شرایط در آینده دعوت به همکاری شده است.

شهردار گزِبرخوار، با اشاره به اعلام آمادگی خیریه ثامن الحجج برای تامین مواد ضدعفونی با کاربرد عمومی از محل کمک‌های مردمی، خاطرنشان‌کرد: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا در شهرستان، تامین مواد ضدعفونی اماکن و معابر عمومی شهر و پشتیبانی و هماهنگی ستادی بر عهده شهرداری و تیم مدیریت شهری بوده، همچنین نیروهای جهادی ناحیه مقاومت بسیج با همکاری و کمکهای مردمی در اختصاص ادوات و تجهیرات کشاورزی نظیر سمپاش و تراکتور اقدام به ضدعفونی اماکن و معابر کرده‌اند.

شهردار گزِبرخوار، نقش رسانه‌ها را در ترویج و تبیین حساسیت بیماری کرونا موثر دانست و افزود: رسانه‌ها باید بر همه‌گیری و جدی بودن این بیماری تاکید کرده و با تبیین حضور و مشارکت مردم در رعایت اصول خودمراقبتی و پایبندی بر قرنطینه خانگی، نیاز به بهره‌مندی از ابزارهای انتظامی و امنیتی در راستای تامین امنیتِ سلامت را به حداقل برسانند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها