تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 19:33
کد خبر : 90470

اجرای تونل بهشت‌آباد باوجود مشکلات زیست‌محیطی قانونی نیست

اجرای تونل بهشت‌آباد باوجود مشکلات زیست‌محیطی قانونی نیست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار مردم چهارمحال و بختیاری از رئیس‌جمهور آینده، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی اجرای عدالت در مسئله آب است، گفت: مشکلات زیست‌محیطی پروژه انتقال آب بهشت‌آباد حل نشده است، بنابراین اجرای این پروژه کاملا غیرقانونی

اجرای تونل بهشت‌آباد باوجود مشکلات زیست‌محیطی قانونی نیست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار مردم چهارمحال و بختیاری از رئیس‌جمهور آینده، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی اجرای عدالت در مسئله آب است، گفت: مشکلات زیست‌محیطی پروژه انتقال آب بهشت‌آباد حل نشده است، بنابراین اجرای این پروژه کاملا غیرقانونی است.

قدرت‌الله حمزه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص صدور مجوز زیست‌محیطی پروژه انتقال آب از تونل بهشت‌آباد، اظهار کرد: انتقال آب از طریق این تونل باتوجه به اینکه قوانین و مقررات زیست‌محیطی در آن رعایت نشده و در زمان کوتاهی این مجوز صادر شده، غیرقانونی است، حق‌آبه مردم چهارمحال و بختیاری در این پروژه نادیده گرفته شده است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به‌عنوان استان دامپروری و کشاورزی در کشور شناخته می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر منابع آبی جوابگوی نیاز کشاورزان و دامپروران نیست، همچنین بسیاری از مناطق این استان برای دسترسی به آب شرب سالم با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: در دهستان موگویی از توابع چهارمحال و بختیاری آب آشامیدنی سالم برای آبرسانی سیار با تانکر نیز وجود ندارد، در چنین شرایطی انتقال آب با تونل از این استان توجیه‌ناپذیر است.

حمزه با تاکید بر اینکه انتظار مردم چهارمحال و بختیاری از رئیس‌جمهور آینده، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی اجرای عدالت در مسئله آب است، تصریح کرد: نباید هر استانی که قدرت چانه‌زنی بالاتری در سطح ملی دارد امتیازات بیش‌تری به او داده شود و استان‌های محرومی هم‌چون چهارمحال و بختیاری مورد ظلم واقع شوند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات زیست‌محیطی پروژه انتقال آب بهشت‌آباد حل نشده است، بنابراین اجرای پروژه کاملا غیرقانونی است، روسای سران سه قوه باید در بحث آب عدالت را رعایت کننند تا مردم چهارمحال و بختیاری بیش‌تر از این آسیب نبینند.

وی در پایان عنوان کرد: با حضور مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و مسئولان استانی چندین جلسه در خصوص موضوع آب برگزار شده است و پیگیری‌ها نیز ادامه دارد، انتقال آب از تونل بهشت‌آباد به صلاح نیست و مسئولان باید در این خصوص تجدیدنظر کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها