تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 0:04
کد خبر : 74014

اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی در زنجان

اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی در زنجان

 رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طرح ترخیص خودروهای رسوبی که قبل از ۲۹ اسفندماه پارسال توقیف شده، در استان زنجان اجرا می‌شود. سرهنگ محمدحسین خلجی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح ترخیص خودروهای رسوبی، اظهار کرد: با اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی، خودروهایی که قبل از ۲۹

اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی در زنجان

 رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طرح ترخیص خودروهای رسوبی که قبل از ۲۹ اسفندماه پارسال توقیف شده، در استان زنجان اجرا می‌شود.

سرهنگ محمدحسین خلجی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح ترخیص خودروهای رسوبی، اظهار کرد: با اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی، خودروهایی که قبل از ۲۹ اسفندماه پارسال توقیف شده و در توقف‌گاه‌ها نگه‌داری می‌شود با تسهیلاتی بدون نیاز به داشتن بیمه، گواهی‌نامه و معاینه فنی ترخیص می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح ترخیص خودروهای رسوبی از ۱۵ خردادماه امسال آغاز شده و به مدت دو ماه ادامه دارد، بنابراین شهروندان به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنند، افزود: رانندگان باید تا سقف یک میلیون جریمه را پرداخت کنند و اگر جریمه‌ها بالای یک میلیون تومان به صورت یک ساله قسط‌بندی می‌شود و دو برابر شدن جریمه‌ها نیز حذف شده است.

این مسئول در رابطه با سن فرسودگی خودروها، تصریح کرد: طبق ماده ۸ قانون هوای پاک، سن فرسودگی برای خودروهای شخصی شامل سواری، استیشن و سواری کار ۲۵ سال، سواری‌های دولتی ۱۵ سال، سواری تاکسی، استیشن ون و سواری کاری ۱۰ سال، اتوبوس برون‌شهری ۱۵ سال، اتوبوس درون‌شهری دیزلی ۱۰ سال، وانت ۱۵ سال، مینی‌بوس، میدل‌باس درون و برون‌شهری دیزلی ۱۵ سال، کامیون، کشنده و سایر وسایل باربری و مسافربری ۲۵ سال و موتورسیکلت ۱۰ سال تعریف شده است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان، خاطرنشان کرد: خودروهایی که با دستور قضایی توقیف شدند، خودروهای فرسوده و خودروهایی که هیچ‌گونه سابقه‌ای در سامانه شماره‌گذاری پلیس راهور و یا سامانه پارکینگ ندارند، از خدمات مذکور مستثنی هستند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها