تاریخ انتشار : دوشنبه 27 سپتامبر 2021 - 15:44
کد خبر : 38948

ادامه اعتراضات در “تعز” یمن در محکومیت فساد دولت مستعفی و کاهش ارزش پول ملی

ادامه اعتراضات در “تعز” یمن در محکومیت فساد دولت مستعفی و کاهش ارزش پول ملی

استان تعز یمن امروز (دوشنبه) شاهد گسترده‌ترین اعتراضات از زمان آغاز این تظاهرات در محکومیت فساد، کاهش ارزش پول این کشور و افزایش قیمت‌ها بود.  به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، به گفته برخی ساکنان محلی و شاهدان عینی در استان تعز در جنوب غربی یمن، امروز صدها معترض خیابان جمال در مرکز شهر را

ادامه اعتراضات در "تعز" یمن در محکومیت فساد دولت مستعفی و کاهش ارزش پول ملی

استان تعز یمن امروز (دوشنبه) شاهد گسترده‌ترین اعتراضات از زمان آغاز این تظاهرات در محکومیت فساد، کاهش ارزش پول این کشور و افزایش قیمت‌ها بود.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، به گفته برخی ساکنان محلی و شاهدان عینی در استان تعز در جنوب غربی یمن، امروز صدها معترض خیابان جمال در مرکز شهر را مسدود کرده و با سر دادن شعارهایی برکناری دولت و نبیل شمسان، استاندار تعز را خواستار شدند.
همچنین به گفته این منابع، گروه دیگری از معترضان خیابان‌های اصلی همانند وادی القاضی، حوض الاشراف، الثورة و دوار سنان را مسدود کرده و با آتش زدن لاستیک خودرو مانع از عبور خودروها شدند.
طبق اظهارات شاهدان، بیشتر بانک‌ها، موسسه‌ها و مراکز تجاری شهر تعز همزمان با آغاز اعتراضات تعطیل شدند.
استان‌های عدن، حضرموت و تعز که کنترل آنها در اختیار دولت مستعفی یمن یا نیروهای جدایی طلب جنوبی است، از حدود دو هفته قبل شاهد اعتراضات خشن در محکومیت وخامت خدمات‌دهی و افزایش شدید قیمت مواد غذایی در پی کاهش بی‌سابقه ارزش ریال یمن بودند.
قیمت هر دلار در یمن به ۱۲۰۰ ریال افزایش یافته این در حالی است که پیش از آغاز جنگ در یمن در سال ۲۰۱۵ هر دلار در این کشور ۲۱۵ ریال فروخته می‌شد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها