تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اکتبر 2021 - 23:00
کد خبر : 37331

ارتقاء سواد رسانه‌ای از مهمترین نیازهای امروز دانش‌آموزان است

ارتقاء سواد رسانه‌ای از مهمترین نیازهای امروز دانش‌آموزان است

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در دیدار با اعضای هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی استان، گفت: ارتقاء سواد رسانه‌ای از مهمترین نیازهای امروز است که می‌تواند در قالب دروس آموزشی در مدارس و از میان دانش‌آموزان آغاز شود. احمد حسین فتایی آبان ماه را با توجه به مناسبت‌های متعدد فرهنگی و دانش‌آموزی، ماه دانش‌آموزان

ارتقاء سواد رسانه‌ای از مهمترین نیازهای امروز دانش‌آموزان است

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در دیدار با اعضای هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی استان، گفت: ارتقاء سواد رسانه‌ای از مهمترین نیازهای امروز است که می‌تواند در قالب دروس آموزشی در مدارس و از میان دانش‌آموزان آغاز شود.

احمد حسین فتایی آبان ماه را با توجه به مناسبت‌های متعدد فرهنگی و دانش‌آموزی، ماه دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان به دلیل قرار داشتن در سنین نوجوانی و حضور بیشتر در سطح جامعه، می‌توانند بسیار بهتر از مسئولین، آسیب‌های اجتماعی را درک کرده و با تکیه بر آموزش‌های درست و اصول تربیتی خانواده، به خوبی با آن مقابله کنند.

وی تصریح کرد: ایده تشکیل مجلس دانش‌آموزی در راستای رسیدگی و مرتفع ساختن نیازهای این قشر سرنوشت ساز بسیار مفید و کارگشاست و اعضای هیات رئیسه این مجلس در استان باید مطالبه‌گر نیازمندی‌های دانش‌آموزان استان از مسئولین باشند.

این مسئول افزود: شناسایی و کشف استعدادهای ویژه فرهنگی و هنری در میان دانش‌آموزان یکی از اصلی‌ترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش است که در قالب همکاری و تفاهم‌نامه های متعدد، در حال پیگیری است و از سازمان دانش آموزی و مجلس دانش آموزی استان می خواهیم در این زمینه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

فتایی سپس با تاکید بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ای در سطح جامعه، گفت: با توجه به گسترش روز افزون رسانه‌های جمعی و پیام رسان‌های فضای مجازی، ارتقاء سواد رسانه‌ای یکی از مهمترین نیازهای امروز ماست که می‌تواند در قالب دروس آموزشی در مدارس و از میان دانش‌آموزان آغاز شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: بسیاری از دغدغه‌های مطرح شده توسط شما از جمله موضوع رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرانه مطالعه در قالب دستورکار در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و مصوبات ویژه‌ای در این راستا به تصویب رسیده که پس از اجرای کامل و دقیق می تواند بخشی از مشکلات و کاستی های این دو حوزه مهم را مرتفع سازد.

وی در پایان با اشاره به ایجاد و آغاز به کار نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا استان، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین، فراهم شدن ادامه تحصیل در رشته‌های هنری برای فرزندان دختر خود، در استان بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، حمایت‌های مسئولین کشوری و استانی و همکاری اداره کل آموزش و پرورش، فعالیت نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا استان در خرم‌آباد آغاز شده و در رشته‌های موسیقی، نمایش و گرفیک هنرجو می پذیرد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها