تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 10:37
کد خبر : 178443

استقبال گوترش از آتش بس و کاهش تنش در شمال اتیوپی

استقبال گوترش از آتش بس و کاهش تنش در شمال اتیوپی

دبیرکل سازمان ملل از آتش بس عملیاتی و کاهش تنش میان دولت اتیوپی و نیروهای اقلیم تیگرای در شمال این کشور، استقبال کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوترش از بیانیه اخیر دولت اتیوپی درباره اینکه نیروهای این

استقبال گوترش از آتش بس و کاهش تنش در شمال اتیوپی

دبیرکل سازمان ملل از آتش بس عملیاتی و کاهش تنش میان دولت اتیوپی و نیروهای اقلیم تیگرای در شمال این کشور، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوترش از بیانیه اخیر دولت اتیوپی درباره اینکه نیروهای این کشور در پایگاه‌های فعلی خود متوقف خواهند شد و نیز بیانیه نیروهای اقلیم تیگرای مبنی بر اینکه از دو منطقه عفار و امهره تا مرزهای تیگرای عقب‌نشینی کردند، استقبال کرد.

طبق این بیانیه، دبیرکل سازمان ملل همه طرف‌ها در اتیوپی را تشویق کرد این فرصت را غنیمت شمرده، اقدامات خصمانه در طول درگیری یک سال اخیر را متوقف کرده و تمامی اقدامات لازم برای تضمین انتقال کمک‌های بشردوستانه، عقب نشینی شبه‌نظامیان خارجی و حل‌ و فصل اختلافات سیاسی از طریق یک گفتگوی ملی، مورد اطمینان و فراگیر را در پیش بگیرند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه نیز از جامعه جهانی خواست از توقف درگیری‌ها در شمال اتیوپی که از نوامبر ۲۰۲۰ در تیگرای آغاز شده و به دو منطقه عفار و امهره در مجاورت آن کشیده شد، حمایت کرده و نقش سازنده‌ای در این زمینه ایفا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها