تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 آگوست 2021 - 22:47
کد خبر : 3438

اصل اول عاشق و عزادار امام حسین (ع) بودن، داشتن ادب است

اصل اول عاشق و عزادار امام حسین (ع) بودن، داشتن ادب است

 نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اصل اول عاشق و عزادار امام حسین (ع) بودن، داشتن ادب است. آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۸ مردادماه)، در قرائت خطبه‌های پیش از نماز ظهر عاشورای محرم ۱۴۰۰، اظهار کرد: امروز همه آمدند تا بگویند که گدای درگاه حسین‌بن‌علی (ع) هستند. اینجا گدا طلبکار است؛ چراکه این

اصل اول عاشق و عزادار امام حسین (ع) بودن، داشتن ادب است

 نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اصل اول عاشق و عزادار امام حسین (ع) بودن، داشتن ادب است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۸ مردادماه)، در قرائت خطبه‌های پیش از نماز ظهر عاشورای محرم ۱۴۰۰، اظهار کرد: امروز همه آمدند تا بگویند که گدای درگاه حسین‌بن‌علی (ع) هستند. اینجا گدا طلبکار است؛ چراکه این صاحب‌خانه کرمش فرق می‌کند.

وی با اشاره به حدیث نبوی، افزود: ۱۴۰۰ پیامبر با دین و شریعت و کتاب خود بر جهانیان فرستاده شدند ولی پیامبر اسلام و دین ایشان، گنجینه کاملی از همه ادیان است و نگهبان این گنجیه امام حسین (ع) است که با شهادت عزیز و گرامی شده و او از همه شهدا برتر قرار داده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اصل اول عاشق و عزادار امام حسین (ع) بودن، داشتن ادب است و یکی از ارکان رعایت ادب، پیروی از حرف علما و بزرگترها است و در حال حاضر که رهبر انقلاب پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، دیگران را به رعایت تشویق کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا بر همه ما واجب است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا به‌صورت محدود در محرم امسال، تصریح کرد: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و در ۲ محرم گذشته شعور حسینی خود را با رعایت پروتکل‌ها نشان دادند و این در حالی است که  کنار گذاشتن شور یوم‌العباس برای زنجانی‌ها کار سختی است ولی آنان شرط ادب را به جا آوردند.

خاتمی یادآور شد: کسی که از امام جامعه جلوتر بزند از دین خارج شده و کسی که از امام دور بماند، راه را گم می‌کند. کسی که دنباله‌رو و عمل‌کننده به سخنان امام زمان (عج) خود باشد، نجات یافته است و هیچ‌کس به اسلام دلسوزتر از امامان معصوم نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: اصل عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران‌شان از امروز باید با جدیت ادامه پیدا کند و حتی روضه‌های خانگی حتی با یک یا دونفر برگزار شود تا فرهنگ حسینی همچنان اشاعه پیدا کند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها