تاریخ انتشار : یکشنبه 9 ژانویه 2022 - 17:05
کد خبر : 187791

اعلام حمایت آمریکا از سودان در نخستین تماس بلینکن با حمدوک

اعلام حمایت آمریکا از سودان در نخستین تماس بلینکن با حمدوک

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با نخست وزیر سودان بر پایبندی جدی کشورش به حمایت از دولت این کشور تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اولین تماس تلفنی با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان با تاکید بر پایبندی جدی آمریکا به حمایت از

اعلام حمایت آمریکا از سودان در نخستین تماس بلینکن با حمدوک

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با نخست وزیر سودان بر پایبندی جدی کشورش به حمایت از دولت این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اولین تماس تلفنی با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان با تاکید بر پایبندی جدی آمریکا به حمایت از تحولات دموکراتیک در سودان و تحقق تمامی حقوق این کشور اظهار کرد: حمایت دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از سودان برای برقراری صلحی همه جانبه به ویژه در حوزه اقتصادی و تقویت همکاری‌های بدون قید و شرط در تمامی زمینه‌ها ادامه دارد.

حمدوک در این گفتگوی تلفنی نسبت به همکاری با آمریکا در مسایل مختلف و مقابله با چالش‌های مشترک در راستای منافع دو کشور و تقویت پایه‌های صلح و ثبات و همزیستی در سودان و منطقه ابراز امیدواری کرد.

آمریکا ۲۳ اکتبر گذشته تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را که پیش از این به دلیل درج نام سودان در لیست کشورهای حامی تروریسم علیه این کشور اعمال شده بود، لغو کرد.

آمریکا از سال ۱۹۹۳ سودان را به دلیل مزیبانی از اسامه بن لادن، سرکرده سابق تشکیلات تروریستی القاعده در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داده بود.

دوره انتقالی در سودان از ۲۱ اوت ۲۰۱۹ به مدت ۵۳ ماه آغاز شد، این دوره در نهایت اوایل سال ۲۰۲۴ با برگزاری انتخابات پایان می‌یابد و به این ترتیب قدرت میان ارتش و ائتلاف آزادی و تغییر تقسیم می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها