تاریخ انتشار : شنبه 23 اکتبر 2021 - 1:41
کد خبر : 11301

اعلام میزان خسارت و علت وقوع حریق گسترده در شرکت رنگ پرندک

اعلام میزان خسارت و علت وقوع حریق گسترده در شرکت رنگ پرندک

ایسنا/مرکزی فرماندار زرندیه برآورد میزان خسارت مالی وارده و علت وقوع حریق گسترده در شرکت تولید رنگ مکث پرندک واقع در شهرک صنعتی این شهر از توابع شهرستان زرندیه را اعلام کرد. سیامک سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته میزان خسارت ناشی از آتش سوزی این

اعلام میزان خسارت و علت وقوع حریق گسترده در شرکت رنگ پرندک

ایسنا/مرکزی فرماندار زرندیه برآورد میزان خسارت مالی وارده و علت وقوع حریق گسترده در شرکت تولید رنگ مکث پرندک واقع در شهرک صنعتی این شهر از توابع شهرستان زرندیه را اعلام کرد.

سیامک سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته میزان خسارت ناشی از آتش سوزی این کارخانه که پنجشنبه شب گذشته بوقوع پیوست، ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: در این حریق گسترده که عملیات اطفای آن ساعت ۲۱ پنجشنبه شب تا ۱.۳۰ بامداد صورت گرفت، خسارت وارده به انبارها و مواد اولیه و رنگ ۲۱۰ میلیارد ریال برآورد و بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال نیز به ماشین آلات و مستغلات خسارت وارد شده است.

فرماندار زرندیه در ادامه اتصالی سیم‌های برق را دلیل احتمالی وقوع این آتش سوزی براساس اعلام کارشناسان آتش نشانی عنوان کرد و افزود: انبارش نادرست و چیدمان بیش از حد مواد اولیه در سوله منجر به افزایش حرارت و عدم تحمل بار شده  و عدم رعایت ضوابط ایمنی توسط این واحد تولیدی منجر به تشدید خسارت وارده شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشته است، گفت: تلاش برای از سرگیری فعالیت این شرکت با تامین مواد اولیه و بازسازی فضای فیزیکی واحد تولیدی رنگ آغاز شده است.

سلیمانی افزود: با وقوع حریق نیروهای آتش نشانی پرندک همراه با خودروهای آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و بدلیل شدت حریق از نیروهای آتش‌نشانی شهرهای رباط کریم، نسیم شهر، پرند، مامونیه، زاویه، شهرک صنعتی مامونیه و  آتش نشانی ساوه نیز درخواست کمک شد و با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران بوجود آمده متاثر از این حریق گسترده مدیریت و مهار شد.

وی با اشاره به مجاورت این کارخانه در شهرک صنعتی پرندک با چند واحد شیمیایی اظهار کرد: با تلاش ستاد مدیریت بحران شهرستان و کنترل حریق از وقوع یک فاجعه سنگین به دلیل سرایت آتش به واحدهای تولیدی مجاور پیشگیری شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها