تاریخ انتشار : جمعه 22 اکتبر 2021 - 19:07
کد خبر : 9798

افزایش بی سابقه ۲۰ درصدی مصرف برق طی دو روز گذشته/اطلاع رسانی خاموشی‌ها در کانال‌های خبری

افزایش بی سابقه ۲۰ درصدی مصرف برق طی دو روز گذشته/اطلاع رسانی خاموشی‌ها در کانال‌های خبری

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از افزایش بی سابقه ۲۰ درصدی مصرف برق در طی دو روز گذشته خبر داد. اکبر فرج نیا در گفت‌وگوی خبری، در خصوص خاموشی‌های اخیر، اظهار کرد: با توجه به گرمای زودرس در کل کشور و استان طی چند روز گذشته، متاسفانه شاهد رشد ناگهانی مصرف برق

افزایش بی سابقه ۲۰ درصدی مصرف برق طی دو روز گذشته/اطلاع رسانی خاموشی‌ها در کانال‌های خبری

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از افزایش بی سابقه ۲۰ درصدی مصرف برق در طی دو روز گذشته خبر داد.

اکبر فرج نیا در گفت‌وگوی خبری، در خصوص خاموشی‌های اخیر، اظهار کرد: با توجه به گرمای زودرس در کل کشور و استان طی چند روز گذشته، متاسفانه شاهد رشد ناگهانی مصرف برق بودیم، به طوری که طی دیروز و امروز رقم رشد بی سابقه حداقل به ۲۰ درصد در کل کشور و استان رسید در حالی که نرم این رقم در طول پنج الی شش سال گذشته در کل کشور نزدیک به ۱.۵ الی ۲.۲ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همزمان با رشد ناگهانی مصرف برق، کاهش نزولات آسمانی در سالجاری نیز اتفاق افتاده که در نهایت باعث خروج تعدادی از نیروگاه‌های برق آبی کل کشور شده است.

وی ادامه داد: این اتفاق باعث شده تا تراز منفی در چرخه تولید و مصرف ایجاد شود و به همین خاطر نیز طی دو روز گذشته به خاطر پیشگیری از فروپاشی شبکه، به ناچار خاموشی‌هایی در کل کشور و تمامی استان‌ها اعمال شد.

فرج نیا در خصوص اطلاع رسانی خاموشی‌های برق، گفت: از روز گذشته، اطلاع رسانی‌هایی در خصوص خاموشی‌های برق، تنظیم و تدوین شده و به صورت برنامه از قبل تعیین شده در سایت شرکت توزیع نیروی برق و از طریق کانال‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع عموم مردم و هم استانی‌های عزیز قرار داده شده است.

وی افزود: هم استانی‌های عزیز می‌توانند با مراجعه به این کانال‌های خبری و تعیین محل زندگی از زمان دقیق احتمال اعمال خاموشی‌ مطلع شوند.

وی در خاتمه همه مردم را دعوت به رعایت الگوی مصرف و مدیریت مصرف برق به خصوص در استفاده از سیستم‌های سرمایشی کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها