آموزشیاخبار

الگوریتم جگر گوگل چیست؟

این الگوریتم گوگل در سال 2005 معرفی شد. الگوریتم جگر بر روی لینک سازی غیر طبیعی و محتوای تکراری متمرکز شده است. این نتیجه یک سری به روز رسانی الگوریتم بود. همچنین شامل برخی ملاحظات فنی دیگر برای Google است.

 

رتبه بندی گوگل تاثیر زیادی بر استفاده از اینترنت دارد، هم برای ارائه دهندگان محتوا و هم برای مصرف کنندگان، بنابراین فکر می کنم درک نحوه انتخاب صفحه اول نتایج ایده خوبی است. فهرست برتر در گوگل می تواند یک شرکت را ایجاد کند یا شکست دهد، اما همچنین می تواند تعیین کند که کدام مقاله در مورد یک موضوع می خوانید، که افکار شما را شکل می دهد. به عبارت دیگر، من فکر می کنم این چیزهای مهمی برای درک است. 

به روز رسانی  الگوریتم گوگل (با نام رمز “جگر”) تغییر بسیار مهمی بود که شایسته کمی توضیح است. برای اینکه بفهمید جگر چه می کند (و چرا)، باید بدانید که سیستم رتبه بندی گوگل چگونه کار می کند. در اینجا یک تاریخچه بسیار ساده از الگوریتم گوگل آورده شده است: 

تغییر اصلی Jagger تغییر از سیستم صفحه رنک زیبا اما بیش از حد قابل اعتماد به سیستم TrustRank واقعی تر بدبینانه تر است که فقط برای شمارش آرای سایت های مورد اعتماد طراحی شده است.

TrustRank رفتار انسان را تقلید می کند – اگر غریبه ای در قطار فیلمی را توصیه کند، ارزش آن را بسیار کمتر از توصیه یک دوست صمیمی یا منتقد فیلم می دانم، که هر دوی آنها با مدت زمانی که من اعتماد من را جلب کرده اند. آنها را می شناسیم یا بر اساس شهرتشان. اعتماد از دو منبع می آید – قدمت سایت و پیوندهایی از منابع قابل اعتماد. از قیاس توصیه فیلم من در بالا، سن سایت دوست صمیمی است که در طول سن رابطه اعتماد را به دست آورده است، در حالی که منابع قابل اعتماد سایت هایی هستند که توسط پیوندهایی که یک گروه کوچک از سایت های مورد اعتماد را تشکیل می دهند، موقعیت معتبری به آنها داده شده است. 

راه دیگری برای بررسی این موضوع از دیدگاه یک ناشر محتوا با یک سایت جدید است. در ابتدا، پیوندهای شما غیرقابل اعتماد خواهند بود و به رتبه صفحه صفحه ای که به آن لینک می دهند کمکی نمی کنند. سایت قبل از اینکه معتبر تلقی شود، باید یک تاخیر قدیمی داشته باشد، که منجر به بحث در مورد “جعبه ایمنی” (یا “جعبه اعتماد”) شده است. ایده این است که سایت‌های جدید سندباکس می‌شوند تا زمانی که خود را ثابت نکرده باشند، نمی‌توانند رتبه‌بندی را به هم بزنند و در آن زمان می‌توانند در رای‌گیری رتبه صفحه شرکت کنند.

این اشتباه را نکنید که فرض کنید یک جعبه جریمه ساده / جعبه شنی با تاخیر زمانی مشخص قبل از اعتماد به سایت وجود دارد – این چیزی بیش از یک ناراحتی برای SEO نیست. بحث پر جنب و جوشی در این مورد وجود دارد که می توان آن را با گفتن اینکه این یک Sandbox نیست، یک Trustbox است خلاصه کرد. نکته این است که شما فقط از طریق ارشدیت اعتماد کسب نمی کنید، بلکه آن را از طریق پیوندهایی از منابع قابل اعتماد به دست می آورید. 

این برای انواع مختلف سایت ها پیامدهای متفاوتی دارد. به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین یا محصول ممکن است نیاز به اقدامات پیشگیرانه برای تشویق پیوند دادن به آن داشته باشد. با این حال، برای یک وبلاگ یا سایت محتوا، به نظر می رسد بهترین توصیه عقل سلیم است: به طور مداوم محتوای جالب و مرتبط تولید کنید تا سایر وبلاگ ها و سایت های محتوا به محتوای شما لینک دهند.  

a

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *