تاریخ انتشار : جمعه 22 اکتبر 2021 - 23:34
کد خبر : 10936

امضای توافق‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی میان تونس و لیبی

امضای توافق‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی میان تونس و لیبی

نخست وزیر لیبی از امضای توافق‌نامه‌هایی با تونس در زمینه‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی در کنفرانس خبری با هشام المشیشی، همتای تونسی خود در طرابلس، پایتخت لیبی عنوان داشت: ما توافق‌نامه‌هایی در زمینه‌های حمل و نقل هوایی، زمینی

امضای توافق‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی میان تونس و لیبی

نخست وزیر لیبی از امضای توافق‌نامه‌هایی با تونس در زمینه‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی در کنفرانس خبری با هشام المشیشی، همتای تونسی خود در طرابلس، پایتخت لیبی عنوان داشت: ما توافق‌نامه‌هایی در زمینه‌های حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی با طرف تونسی امضا کردیم.

وی ادامه داد: توافق چند بندی را امضا کردیم که هدف کلی آن افزایش انجام تبادلات تجاری و حمل و نقل شهروندان دو کشور است.

الدبیبه عنوان داشت: این توافق‌ها شامل بندهایی برای فعال سازی کمیته‌های مشترک در زمینه‌های حمل و نقل زمینی و انتقال خودروها می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی این‌ها با هدف تقویت تبادلات تجاری دو کشور است.

الدبیبه عنوان داشت: ما در مقابل دو ملت لیبی و تونس در اتخاذ تصمیماتی که می‌تواند به سطح توسعه کمک کرده و آن را افزایش دهد، کوتاهی نخواهیم کرد.

وی درخصوص شرایط اقتصادی تونس گفت: ما تونس را در مقابله با شرایط اقتصادی ناشی از کرونا و امور سیاسی و امنیتی آن تنها نخواهیم گذاشت. لیبی تمامی گام‌های ضروری را برای کمک به برادران در تونس برمی‌دارد و شما این را در عرصه عمل و نه فقط در کلام شاهد خواهید بود.

الدبیبه از تصمیم لیبی برای فرستادن تجهیزات پزشکی به جنوب تونس به منظور مقابله با کرونا خبر داد.

وی درمورد اموال بلوکه شده لیبی در تونس نیز عنوان داشت: ما درخصوص اموال لیبیایی‌ها که از سوی تونس در اوضاع پیشین بلوکه شده بود، صحبت کردیم.

الدبیبه جزئیات بیشتری در خصوص این اموال ارائه نداد.

در همین راستا، المشیشی گفت که الدبیبه وعده کمک به تونس در شرایط اقتصادی کنونی این کشور را داده است.

وی ادامه داد: آمادگی گسترده‌ای از جانب لیبی برای ارائه پشتیبانی به تونس در وضعیت اقتصادی کنونی و مالی که با آن مواجه است، وجود دارد. این امر پیام مثبتی را می‌دهد که سرنوشت ما مشترک است.

روز شنبه، المشیشی به همراه هیات عالی رتبه‌ای از اعضای دولت و مسئولان دیگر از جمله رئیس بانک مرکزی و دبیرکل اتحادیه کل مشاغل تونس در سفری دو روزه وارد طرابلس شد.

همزمان با این امر، سفرها از خطوط هوایی تونس به لیبی ازسرگرفته شد که این اولین شرکت هوایی بود که پروازهای خطوط هوایی تجاری خود را با لیبی ازسرگرفت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها