تاریخ انتشار : شنبه 23 اکتبر 2021 - 20:50
کد خبر : 12899

امیدواریم با حضور نمایندگان تمام افکار سیاسی انتخاباتی پرشور داشته باشیم

امیدواریم با حضور نمایندگان تمام افکار سیاسی انتخاباتی پرشور داشته باشیم

ایسنا/کرمانشاه رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با حضور نمایندگان تمام افکار سیاسی انتخاباتی پرشور در کشور برگزار شود. افشین کریمی در جلسه امروز (چهارم خرداد) در جلسه هیات بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه حکومت‌ها در جوامع شرقی در طول تاریخ همواره بر اساس ساختارهای قومی و قبیله ای و یا کودتا و

امیدواریم با حضور نمایندگان تمام افکار سیاسی انتخاباتی پرشور داشته باشیم

ایسنا/کرمانشاه رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با حضور نمایندگان تمام افکار سیاسی انتخاباتی پرشور در کشور برگزار شود.

افشین کریمی در جلسه امروز (چهارم خرداد) در جلسه هیات بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه حکومت‌ها در جوامع شرقی در طول تاریخ همواره بر اساس ساختارهای قومی و قبیله ای و یا کودتا و … روی کار آمده اند، گفت: در ایران هم چنین روالی وجود داشت، به طوری که حکومت قاجار بصورت غلبه طایفه ای بر طایفه دیگر روی کار آمد و در پهلوی نیز حکومت با کودتا شکل گرفت، اما در سال 1357 برای اولین بار جنبش اجتماعی به معنای جنبش های نوین در ایران شکل گرفت و این بار مردم بودند که انقلاب کرده و حکومتی دلخواه خود تشکیل دادند.

وی افزود: در این جنبش اجتماعی یک قوم و طایفه مطرح نبودند و تمام مردم در شکل گیری انقلاب نقش ایفا کردند.

کریمی به شخصیت کاریزماتیک امام (ره) اشاره کرد و افزود: درصورتی که تمام حرف های امام(ره) برای مردم حجت بود، اما امام (ره) تصمیم گرفتند نوع حکومت را به رفراندوم مردم بگذارند و تصمیم گیری در این زمینه را به مردم واگذار کنند، حتی روشنفکران آن زمان معترض شدند که این کار چه لزومی دارد، اما امام(ره) می‌خواست سرنوشت و نوع حکومت با تصمیم خود مردم تعیین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه افزود: تشکیل خبرگان رهبری و بحث نظرسنجی در خصوص قانون اساسی و … هم از مواردی بود که امام(ره) نشان داد چه میزان برای رای مردم ارزش قائل است.

کریمی گفت: خوشبختانه انتخابات درطول چهار دهه از عمر انقلاب همواره ملاک انتخاب مسئولان کشور بوده و هست و امیدواریم در این دوره هم با حضور نمایندگان تمام افکار سیاسی انتخاباتی پرشور را تجربه کنیم.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه افزود: اگر قرار است صندوق های رای عامل توسعه باشند باید کاری کنیم که مشارکت حداکثری پای صندوق ها شکل گیرد و همه باید در این زمینه پای کار آمده و از ایجاد فضای یاس و ناامیدی پیشگیری کنیم.

کریمی از هیات های بازرسی خواست تا راهکار های افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات پیش رو را ارائه دهند و در این بین مدیران متخلفی که در تبلیغات انتخابات فعالیت دارند را هم معرفی کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها