تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 13:46
کد خبر : 71621

“انتظارات زیاد”مسکو از مذاکرات دوحه درباره افغانستان/ تخریب مدارس و کلینیک‌ها در بمباران آمریکا

“انتظارات زیاد”مسکو از مذاکرات دوحه درباره افغانستان/ تخریب مدارس و کلینیک‌ها در بمباران آمریکا

نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه برای افغانستان امروز (دوشنبه) گفت، روسیه”بیشترین” انتظارات را از مذاکرات مربوط به افغانستان که قرار است چند روز دیگر با میزبانی شهر دوحه برگزار شود دارد اما بعید است که تا فصل پاییز پیشرفت چشمگیری از این فرآیند صلح به دست آید.  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شهر دوحه پایتخت

"انتظارات زیاد"مسکو از مذاکرات دوحه درباره افغانستان/ تخریب مدارس و کلینیک‌ها در بمباران آمریکا

نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه برای افغانستان امروز (دوشنبه) گفت، روسیه”بیشترین” انتظارات را از مذاکرات مربوط به افغانستان که قرار است چند روز دیگر با میزبانی شهر دوحه برگزار شود دارد اما بعید است که تا فصل پاییز پیشرفت چشمگیری از این فرآیند صلح به دست آید.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شهر دوحه پایتخت قطر قرار است از ۱۱ اوت میزبان نشست  به اصطلاح “تروییکای گسترش یافته” باشد.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه برای افغانستان در اظهاراتی گفت: ما بیشترین انتظارات را داریم اما اگر بخواهیم واقع بینانه صحبت کنیم این هم فقط یک مرحله است.
او بیان کرد، نباید کسی انتظار “پیشرفت چشمگیر از مذاکرات بین افغانی” تا فصل پاییز داشته باشد.
از سوی دیگر بر اساس گزارش رسانه طلوع نیوز، حملات شامل حملات هوایی و موشکی و تداوم درگیری ها در شهر لشکرگاه، مرکز استان هلمند افغانستان در۴۸ ساعت گذشته باعث کشته شدن ۲۰ غیرنظامی و از بین رفتن یک کلینیک بهداشتی و یک مدرسه شده اند.
منابع امنیتی به این رسانه گفتند که شبه نظامیان طالبان در نواحی نزدیک به محل قرار گرفتن کلینیک و مدرسه تخریب شده پنهان شده اند. بر اساس گزارشها این نواحی هدف حملات هوایی آمریکا با استفاده احتمالی از بمب افکنهای بی-۵۲ قرار گرفته اند.
نشریه تایمز با استناد به منابع دفاعی آمریکایی گزارش کرد، واشنگتن بمب افکنهای بی-۵۲ را به افغانستان برای استفاده علیه طالبان اعزام کرده است. چند روز پیش این بمب افکنها حملاتی هوایی را علیه شبه نظامیان در مرکز ولایت جوزجان انجام دادند.
وزارت دفاع افغانستان نیز امروز اعلام کرد، نیروهای دولتی این کشور در مدت ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۵۷۰ شبه نظامی طالبان را از بین برده‌اند.
این وزارتخانه در توئیتر نوشت: در نتیجه عملیاتهای نیروهای دفاع و امنیت ملی افغانستان در استانهای ننگرهار، خوست، لوگر، پکتیا، قندهار، هرات، فراه، جوزجان، سمنگان، هلمند، تخار، قندوز و پنجشیر در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۵۷۹ تروریست طالبان کشته و ۱۶۱ تن دیگر زخمی شدند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها