تاریخ انتشار : شنبه 30 اکتبر 2021 - 19:53
کد خبر : 32731

ایجاد چند خط مینی‌بوس جدید در مشهد

ایجاد چند خط مینی‌بوس جدید در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی بر اساس مصوبه شورای شهر مشهد به‌منظور توسعه و تکمیل شبکه اتوبوسرانی و همچنین یکپارچگی با سیستم ریلی چند خط جدید مینی‌بوس با مسیر کوتاه در برخی از مناطق مشهد ایجاد می‌شود.  اولین دستور کار یکصدوسی‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، تذکر محمد حاجیان شهری عضو شورای اسلامی

ایسنا/خراسان رضوی بر اساس مصوبه شورای شهر مشهد به‌منظور توسعه و تکمیل شبکه اتوبوسرانی و همچنین یکپارچگی با سیستم ریلی چند خط جدید مینی‌بوس با مسیر کوتاه در برخی از مناطق مشهد ایجاد می‌شود.

 اولین دستور کار یکصدوسی‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، تذکر محمد حاجیان شهری عضو شورای اسلامی شهر مشهد به شهردار بود. محمدحاجیان‌شهری، عضو شورای اسلامی شهر بابت عدم تحویل‌گیری معوض زمین ۱۲هکتاری پارک طرق به محمدرضا کلائی، شهردار مشهد تذکر داد.

همچنین لایحه نرخ کرایه مینی‌بوس در خطوط با مسیر کوتاه به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید که براساس آن به شهرداری اجازه داده می‌شود به‌منظور توسعه و تکمیل شبکه اتوبوسرانی و همچنین یکپارچگی با سیستم ریلی نسبت به ایجاد و بهره‌برداری از خطوط جدید مینی‌بوسی با مسیر کوتاه و دریافت کرایه مطابق جدول زیر اقدام  کند.

 

 

براساس تبصره این لایحه، کرایه تعیین شده تا پایان سال ۱۴۰۰ ثابت بوده و مشمول افزایش ۲۰درصدی نرخ کرایه مطابق تبصره پنج مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان اتوبوسرانی و عاملیت شهرداری  نخواهد بود.

در جلسه امروز شورای شهر مشهد لوایح نظام‌نامه مطالعات و پژوهش شهرداری و تعیین و تکلیف برخی از پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد نیز به تصویب رسید. همچنین لایحه دوفوریتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در به‌کارگیری بانوان داوطلب آتش‌نشان با ۱۲ رای موافق به تصویب اعضاء شورای شهر رسید.

نام‌گذاری برخی معابر فرعی مشهد به نام شهدا

در ادامه جلسه با رای اعضای شورا نام برخی از معابر فرعی تغییر و نام شهدا بر این معابر گذاشته شد.  در منطقه سه معبر فرعی ۲۲ بهمن ۴۴ با حفظ شماره به نام شهید هاشم پشانی، در منطقه هفت معبر فرعی صبا ۳۰ با حفظ شماره به نام شهید اسدالله اکبری، معبر فرعی صبا ۶۹ با حفظ شماره به نام  شهید رضا مقیمی، در منطقه ۹ معبر فرعی شهید صارمی ۱۷/۳۸ با حفظ شماره به نام  شهید حمید صداقت شاندیز، معبر فرعی شهید نوکاریزی یک واقع در پیروزی ۶ با حفظ شماره به نام شهید علیرضا شرفی، معبر فرعی هاشمیه ۵/۶۲ با حفظ شماره به نام شهید حسن محمودی، در منطقه ۱۱ معبر فرعی دانشجو ۱۲ با حفظ شماره به نام شهید قربان‌علی عابدی، معبر فرعی پژوهش ۱۱ با حفظ شماره به نام  شهید مرتضی لوایی مشهدی و در منطقه ۱۲ معبر فرعی اقدسیه ۱۰ با حفظ شماره به نام شهید محمد صالحی کلات نام‌گذاری شد.

همچنین با تصویب اعضاء شورای اسلامی شهر مشهد، معبر فرعی ۲۲ بهمن۴ واقع در بلوار ۲۲ بهمن با حفظ شماره به نام رشادت، معبر فرعی ۲۲ بهمن۲۶ واقع در بلوار ۲۲ بهمن با حفظ شماره به نام بشارت و سالن ورزشی واقع در معبر  فرعی امامت ۴۹ به نام مادر و کودک نام‌گذاری شد.

 بهره‌مندی بازنشسته‌های شهرداری و افراد تحت تکفل از خدمات تکمیل درمان شهرداری 

لایحه بهره‌مندی کارمندان بازنشسته شهرداری و افراد تحت تکفل آنها از خدمات تکمیل درمان شهرداری امروز به تصویب شورای شهر رسید که براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود که نسبت به ارائه خدمات بیمه تکمیل درمان بازنشستگان (کارگری و کارمندی شهرداری، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های وابسته و افراد تحت تکفل ایشان همسر و یک فرزند) از یکم تیرماه سال جاری با شروطی اقدام کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها