تاریخ انتشار : شنبه 21 آگوست 2021 - 19:13
کد خبر : 4596

برزیلی ها استیضاح بولسونارو را خواستارند

برزیلی ها استیضاح بولسونارو را خواستارند

معترضان در چند شهر برزیل به خیابانها آمدند تا خواستار استیضاح ژایر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی این کشور که در هفته های اخیر محبوبیتش به دنبال بالا گرفتن رسوایی های فساد با پس زمینه همه گیری بیماری سقوط کرده، شوند. به نقل از خبرگزاری رویترز، در هفته های اخیر این خبر منتشر شد که

برزیلی ها استیضاح بولسونارو را خواستارند

معترضان در چند شهر برزیل به خیابانها آمدند تا خواستار استیضاح ژایر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی این کشور که در هفته های اخیر محبوبیتش به دنبال بالا گرفتن رسوایی های فساد با پس زمینه همه گیری بیماری سقوط کرده، شوند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در هفته های اخیر این خبر منتشر شد که وزارت دفاع برزیل به رهبران کنگره این کشور گفته که انتخابات سال آینده میلادی بدون اصلاح سیستم رای گیری الکترونیک با هدف شامل ساختن مستندات کاغذی هر رای برگزار نخواهد شد.

بولسونارو چند بار بدون سند و مدرک گفته که سیستم فعلی نسبت به تقلب آسیب پذیر است در حالی که دولت برزیل این ادعاها را رد کرده است.

بولسونارو با دورنمای نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در انتخابات سال آینده میلادی روبرو است و احتمالا در این انتخابات با دشمن سیاسی خود یعنی لوئیز ایناسیو لولاداسیلوا، رئیس جمهور چپگرای سابق رقابت خواهد کرد. نظرسنجی ها هم اکنون نشان می دهند که بولسونارو در این انتخابات در برابر لولا داسیلوا بازنده است.

اعتراضات روز شنبه دست کم دومین دفعه در ماه جاری میلادی بود که برزیلی ها در چند شهر به منظور مخالفت با بولسونارو به خیابانها ریخته اند.

مارکوز کرست، یک معترض در سائوپائولو گفت: ما اینجا هستم چون وقت واکنش نشان دادن به دولت فعلی به عنوان یک دولت طرفدار نسل کشی که ما داریم و کشور ما را تصرف کرده، است.

بالغ بر 500 هزار برزیلی در دوره رهبری بولسونارو در برزیل در اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند؛ کسی که به طور گسترده از بابت کم اهمیت دانستن شدت این بیماری و مخالفت کردن با تدابیر فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مورد انتقاد قرار گرفته است.

بولسونارو هم اکنون در مجلس سنا هدف تحقیقات قرار گرفته است و این مجلس درباره امکان وقوع فساد در ارتباط با خرید واکسن هندی کروناویروس تحقیق می کند.

بولسونارو روز شنبه در شهر برازیلیا پایتخت برزیل بود و در ضمن استقبال حامیانش به موتورسواری رفت.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها