تاریخ انتشار : شنبه 21 آگوست 2021 - 2:35
کد خبر : 4375

برگزاری سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه در دانشگاه شهید چمران

برگزاری سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه در دانشگاه شهید چمران

دوازدهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه، با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و سازمان آب و برق خوزستان چهارم تا ششم بهمن‌ماه امسال با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی برگزار می‌شود. این همایش به منظور تبادل اطلاعات و ارائه نتایج آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه‌ی مهندسی رودخانه با تأکید بر چالش‌های اخیر که شامل

برگزاری سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه در دانشگاه شهید چمران

دوازدهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه، با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و سازمان آب و برق خوزستان چهارم تا ششم بهمن‌ماه امسال با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

این همایش به منظور تبادل اطلاعات و ارائه نتایج آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه‌ی مهندسی رودخانه با تأکید بر چالش‌های اخیر که شامل تغییر اقلیم، خشکسالی و بحران کمی و کیفی آب رودخانه‌ها، برگزار خواهد شد.

از جمله محورهای این سمینار بین‌المللی می‌توان به «اثرات آلاینده‌ها، سازه‌ها و فعالیت‌های انسانی بر زیست‌بوم رودخانه‌ها»، «اثرات تغییر اقلیم (سیل و خشکسالی) و انتقال آب بین حوضه‌ای بر متغیرهای کمی و کیفی جریان رودخانه‌ها»، «هیدرولیک جریان، مورفولوژی، رسوب و فرسایش در رودخانه و تالاب‌ها»، «سازه‌های هیدرولیکی در رودخانه‌ها»، «کاربرد سنجش از دور در طرح‌های مهندسی و مدیریت رودخانه»، «فناوری‌های نوین پایش، سنجش و مانیتورینگ جریان و رسوب در رودخانه‌ها»، «اثرات اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، سیاسی و فرهنگی فعالیت‌های مهندسی رودخانه»، «مسائل هیدرولیکی، اکوهیدرولیکی در رودخانه‌های جزرومدی»، «مدیریت بحران در رودخانه‌ها»، «ارزیابی طرح‌های گردشگری آبی بر رودخانه، تالاب‌ها و منابع آب» و «مباحث ویژه در مهندسی رودخانه‌ها» اشاره کرد.

به نقل از وزارت علوم، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به درگاه سمینار به آدرس https://ireconf.scu.ac.ir مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها