تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 21:10
کد خبر : 128299

تثبیت و استقرار نظام اسلامی یک رویداد بزرگ ملی در تاریخ معاصر جهان است

تثبیت و استقرار نظام اسلامی یک رویداد بزرگ ملی در تاریخ معاصر جهان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت:یوم الله 12 فروردین ماه محصول مبارزه ملت ایران علیه رژیم منحوس پهلوی است. آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، از یوم الله 12 فروردین به عنوان سالروز تثبیت و استقرار نظام مقدس اسلامی یاد کرد و افزود:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت:یوم الله 12 فروردین ماه محصول مبارزه ملت ایران علیه رژیم منحوس پهلوی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، از یوم الله 12 فروردین به عنوان سالروز تثبیت و استقرار نظام مقدس اسلامی یاد کرد و افزود: تثبیت نظام اسلامی به منزله فروریختن هیمنه پوشالی و سلطه شیطانی رژیم پلید پهلوی است و از آنجاکه نماد مشارکت مردم در سرنوشت خویش محسوب می شود و تجلی نقش برجسته ملت در اداره کشور است باید به طرز باشکوهی گرامی داشته شود.

وی تثبیت و استقرار نظام اسلامی متاثر از همه پرسی و رفراندوم سراسری را به عنوان رخداد عظیم و تاریخی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: تثبیت و استقرار نظام اسلامی به عنوان یک رویداد بزرگ ملی در تاریخ معاصر جهان به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه به وجه تمایز حکومت اسلامی با سایر حکومت های متداول در جهان اشاره کرد و افزود: حکومت اسلامی مبتنی بر رای مردم و بر پایه مردم سالاری دینی شکل گرفته است و برخورداری این حکومت از نعمت ولی فقیه به عنوان بزرگترین نعمت و وجه تمایز آن با سایر حکومت های متداول جهان است.

امام جمعه اراک از 12 فروردین ماه به عنوان تجلی غلبه جبهه حق علیه باطل یاد کرد و افزود: این روز بزرگ جلوه ای از پیروزی مستضعفین علیه مستکبرین عالم است و ظهور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نویدبخش وعده الهی و تجلی استکبار ستیزی است.

وی تاکید کرد: اقتدار روزافزون نظام اسلامی از واقعیت های انکارناپذیر جوامع بین الملل به شمار می رود چرا که ساختار سیاسی و اجتماعی انقلاب بر مبنای اکثریت آرای مردم تثبیت شد و دنیا نظاره گر تولد نظام مقدسی شد که شعار اصلی آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با تفکر معمار کبیر انقلاب امام راحل (ره) شکل گرفت و با رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب که ادامه دهنده مسیر حضرت امام (ره) است روز به روز بر اقتدار، شکوه، عظمت و سرافرازی آن افزوده می شود و امروز با گذشت بیش از 40 سال از آغاز این نهضت به عنوان یک نظام مقتدر و الگوی بی بدیل در میان سایر ملل شناخته شده و در تصمیمات منطقه ای و بین المللی، مواضع مقتدرانه نظام اسلامی تاثیر گذار است.

در 10 و 11 فروردین ماه سال 1358 مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای قاطعانه و با مشارکت 98.2 درصدی به استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند و نتیجه آرای مردم در 12 فروردین ماه اعلام شد و از همان سال به عنوان روز جمهوری اسلامی ایرانی گرامی داشته می شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها