تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 12:24
کد خبر : 120247

تجربه‌ی آرامبخش کوچه‌ پس کوچه‌های یزد

تجربه‌ی آرامبخش کوچه‌ پس کوچه‌های یزد

ایسنا/یزد پس از بهبود حال شهر کرونایی، به یزد سفر کنید و با قدم زدن در کوچه‌های آشتی کنان و کم عرض و خلوت این بافت تاریخی، بار غم‌ها را زمین بگذارید و به آرامش برسید. یکی از مهمترین ویژگی‌های بافت تاریخی و جهانی یزد که این دیار کویری را به سرزمینی گردشگرپذیر و محبوب در

تجربه‌ی آرامبخش کوچه‌ پس کوچه‌های یزد

ایسنا/یزد پس از بهبود حال شهر کرونایی، به یزد سفر کنید و با قدم زدن در کوچه‌های آشتی کنان و کم عرض و خلوت این بافت تاریخی، بار غم‌ها را زمین بگذارید و به آرامش برسید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های بافت تاریخی و جهانی یزد که این دیار کویری را به سرزمینی گردشگرپذیر و محبوب در دنیا تبدیل کرده، کوچه پس کوچه‌هایی است که هر خشت آن را مردمان تفتیده کویر با هنرمندی خاصی چیده‌اند و بند بند آن تداعی‌گر دوستی و صلح و آشتی مردمان قدیم این سرزمین است.

حس و حال قدم زدن در کوچه‌های گلی یزد چنان زیبا و چشم نواز است که نه تنها مردمان ایران بلکه از سراسر جهان با این کوچه‌ها و پس کوچه‌ها حال خوشی پیدا کرده و تصویر یزد را برای همیشه در ذهنشان ثبت می‌کنند، کوچه‌هایی که مامن مردان و زنان قدیمی و سنتی و جوانانی است که در کنار هم هنوز هم درس زندگی را می‌آموزند.

کوچه‌های آشتی کنان و قدیمی و کاهگلی یزد که در باران بوی نم کاهگل و در روزهای گرم سال بوی خاک داغ و تفتیده می‌دهند، حریم امن و آرامی را برای گردشگران به وجود آورده‎اند که شاید قدم زدن در این مامن امن و خلوت و تامل برانگیز یکی از جاذبه‌های این سرزمین کهن به حساب می‌آید.

گردشگران یزد پس از بحران کرونا می‌توانند در خلوت این کوچه‌ها قدم بزنند، گپ و گفتی با کهنسالان ساکن این بافت تاریخی داشته باشند و غم‌ها و اندوه‌های گذشته را برای اندکی فراموش کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها