تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 دسامبر 2021 - 16:00
کد خبر : 151095

تشریح برنامه‌های مرکز آموزش‌های مهارتی دانشگاه رازی

تشریح برنامه‌های مرکز آموزش‌های مهارتی دانشگاه رازی

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه رازی گفت: بنا داریم ظرف سه تا پنج سال آینده با توجه به نیاز بازار تربیت هزار برنامه‌نویس حرفه‌ای را در مرکز مهارت‌آموزی این دانشگاه داشته باشیم. فرزاد ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، یکی از برنامه‌های دانشگاه رازی برای ورود به دانشگاه نسل سوم را مهارت آموزی دانشجویان دانست و اعلام

تشریح برنامه‌های مرکز آموزش‌های مهارتی دانشگاه رازی

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه رازی گفت: بنا داریم ظرف سه تا پنج سال آینده با توجه به نیاز بازار تربیت هزار برنامه‌نویس حرفه‌ای را در مرکز مهارت‌آموزی این دانشگاه داشته باشیم.

فرزاد ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، یکی از برنامه‌های دانشگاه رازی برای ورود به دانشگاه نسل سوم را مهارت آموزی دانشجویان دانست و اعلام کرد: متأسفانه در شرایط کنونی اکثر دانشگاه‌های کشور تنها به شیوه‌های کلاسیک و متداول آموزش‌هایی را به دانشجویان می‌دهند، بدون آنکه این افراد آماده ورود به فضای کسب و کار شوند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش‌های مهارتی دانشگاه رازی طی یک سال و نیم گذشته، عنوان کرد: در این مرکز دانشجویان دانشگاه رازی، در کنار یادگیری رشته‌های تخصصی خود به فراگیری برخی مهارت‌های کسب و کار نیز می‌پردازند.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه رازی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این مرکز دانشجویان استقبال گسترده‌ای از آن نشان داده‌اند، گفت: در این مرکز تلاش کرده‌ایم تا مهارت‌هایی را به دانشجویان آموزش دهیم که بنا به نیاز بازار است.

وی ساخت طلا و جواهر، آب درمانی، امنیت شبکه و رباتیک را از جمله آموزش‌های تخصصی ارائه شده در این مرکز عنوان کرد و افزود: همچنین در این مرکز دوره‌های مهارتی آموزش خبرنگاری را داریم که دانشجویان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری، روزنامه‌نگاری حرفه‌ای را آموزش می‌بینند.

ویسی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که وزارت علوم با توجه به رشد فناوری اطلاعات در دنیای کنونی به آن توجه کرده، تربیت برنامه‌نویسان حرفه‌ای در دانشگاه‌ها است، اعلام کرد: در این راستا، دانشگاه رازی نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده که بر اساس آن باید طی سه تا پنج سال آینده تربیت حدود هزار برنامه‌نویس حرفه‌ای را داشته باشیم.

وی باتاکید بر این‌که در فضای کسب و کار هر روز شاهد رونق بیش از پیش حرفه برنامه‌نویسی هستیم، اعلام کرد: تربیت تعداد هزار برنامه‌نویس حرفه‌ای در مرکز مهارت‌های این دانشگاه انجام خواهد گرفت.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه رازی در ادامه با بیان اینکه مرکز آموزش‌های مهارتی دانشگاه رازی روی آموزش به دانشجویان تمرکز دارد، اما درهای مرکز برای آموزش و ورود عموم شهروندان نیز باز است، اعلام کرد: یکی از سیاست‌های دانشگاه رازی باز کردن پای شهروندان به دانشگاه و تعامل گسترده‌تر بین جامعه و دانشگاه است، لذا یکی از راهکارهای تحقق این هدف نیز بحث آموزش شهروندان در حرفه‌های مختلف مرکز مهارت آموزی دانشگاه است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها