تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دسامبر 2021 - 10:15
کد خبر : 161059

تعطیلی برخی مدارس آذربایجان غربی/ چالدران به زیر صفر رفته

تعطیلی برخی مدارس آذربایجان غربی/ چالدران به زیر صفر رفته

ایسنا/آذربایجان غربی سه شنبه برخی مدارس آذربایجان غربی در نوبت صبح تعطیل است. به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان با توجه به بارش برف در بخش سیلوانا و احتمال یخبندان و لغزندگی در جاده‌ها، تمامی مدارس این منطقه فردا سه شنبه ۳ اردیبهشت در نوبت صبح تعطیل اعلام

تعطیلی برخی مدارس آذربایجان غربی/ چالدران به زیر صفر رفته

ایسنا/آذربایجان غربی سه شنبه برخی مدارس آذربایجان غربی در نوبت صبح تعطیل است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان با توجه به بارش برف در بخش سیلوانا و احتمال یخبندان و لغزندگی در جاده‌ها، تمامی مدارس این منطقه فردا سه شنبه ۳ اردیبهشت در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود.

همچنین مدارس کوهسار از توابع سلماس نیز به جهت برودت هوا، بارش برف و یخبندان و احتمال لغزندگی معابر سه شنبه ۳ اردیبهشت، تعطیل است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی از برقراری کلیه پروازها از فرودگاه ارومیه خبر داد.

کمال پرهیزکار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: امروز کلیه پروازها از فرودگاه ارومیه برقرار است.

وی ادامه داد: روز گذشته به دلیل بارش برف و وجود مه، میزان دید در فرودگاه به ۶۰۰ متر رسید که سبب تأخیر در پرواز و کنسلی پرواز استانبول شد اما امروز خوشبختانه وضعیت جوی مساعد است و پروازهای صبح انجام شده است.

پرهیزکار با اشاره به برقراری پروازهای مشهد – ارومیه و بالعکس اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده دو سورتی پرواز در هفته در مسیر مشهد – ارومیه و بالعکس از امروز ۳ اردیبهشت ماه از فرودگاه ارومیه برقرار می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه این پروازها روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته انجام می‌شود خاطرنشان کرد: پرواز از مشهد به سمت ارومیه در ساعت ۱۱:۵۵ انجام و ساعت ۱۵:۰۵ از فرودگاه ارومیه راهی مشهد می‌شود.

آذربایجان غربی ۴ درجه سردتر می‌شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش ۴ درجه‌ای دما در استان خبر داد.

مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی از بعداز ظهر امروز در استان تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته منطقه نازلو ۳۰ میلیمتر، ارومیه ۲۹ میلیمتر و بخش انزل با ۱۹ میلیمتر به ترتیب بیشترین میزان بارش‌ها را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه در گرم‌ترین ساعات ۴ درجه بالای صفر و در سردترین ساعات صفر گزارش شده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته چالدران با ۲ درجه زیر صفر سردترین شهر استان بوده است.

 

تردد روان و عادی در سطح شهر ارومیه برقرار است

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه گفت: عملیات برف روبی معابر با بسیج تمام تجهیزات و نیروهای مدیریت شهری در حال اجرا است.

 

به گزارش ایسنا، امیر سحابی طی نشستی با خبرنگاران در خصوص بارش برف و خدمات انجام گرفته اظهار کرد: با آغاز بارش‌های برف بهاری از صبح گذشته نیروهای مدیریت شهری در آماده باش کامل بوده و با برف روبی معابر هم اکنون شاهد تسهیل در رفت و آمدهای شهری هستیم.

 

وی با اشاره به تسهیل در ترددهای شهری و کاهش ترافیک در هسته مرکزی از شهروندان در خواست کرد که از تردد با خودروهای تک سرنشین در معابر اجتناب ورزند.

 

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه تصریح کرد: تمهیدات لازم برای اقدامات مؤثر برف روبی و رفع نقاط آبگیر و لایروبی کانال‌ها در این روزهای برفی در حال انجام است و مدیریت شهری با برنامه ریزی از ماه‌های گذشته برای بارش احتمالی باران و برف در آماده باش کامل است.

 

وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از بروز آب گرفتگی‌های معابر در چندین نوبت همه کانال‌ها، رودخانه‌ها و مسیل های شهر لایروبی شده است خاطر نشان کرد: شهروندان ارومیه‌ای می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آب‌گرفتگی با شماره‌های ۱۳۷ در ارتباط باشند تا موارد در اسرع وقت پیگیری شود.

 

نصب سامانه‌های هوشمند مبارزه با سرمازدگی در آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: مشارکت محققان و پژوهشگران در زمینه توسعه دانش فنی بومی سامانه مبارزه با سرمازدگی ضروری است.

به گزارش ایسنا، پیمان آرامون در بازدید شبانه از باغات و مزارع ارومیه که تا بامداد صبح سه شنبه ادامه داشت گفت: حمایت از سرمایه گذاری، تولید و نصب سامانه‌های هوشمند مبارزه با سرمازدگی و تگرگ در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دانش فنی تولید سامانه‌های پیشرفته مبارزه با سرمازدگی بومی در استان وجود دارد و مشارکت محققان و پژوهشگران در زمینه توسعه دانش فنی بومی این سامانه‌ها ضروری است.

آرامون خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش افزوده تولیدات محصولات کشاورزی در استان استفاده از دانش فنی و حرفه‌ای و سرمایه گذاری در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

انتهای پیام

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها