تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 20:26
کد خبر : 137059

تلاش برای صاحبخانه شدن ایتام روستائی

تلاش برای صاحبخانه شدن ایتام روستائی

ایسنا/کرمان معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: تلاش داریم ایتام روستائی را در این دولت صاحبخانه کنیم و تسهیلات نیز توسط دولت بازپرداخت می شود؛ اشتغال و مسکن دو بال توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش هستند. “محمد امید” امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با حضور رییس کمیته امداد کشور

تلاش برای صاحبخانه شدن ایتام روستائی

ایسنا/کرمان معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: تلاش داریم ایتام روستائی را در این دولت صاحبخانه کنیم و تسهیلات نیز توسط دولت بازپرداخت می شود؛ اشتغال و مسکن دو بال توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش هستند.

“محمد امید” امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با حضور رییس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه فعالیت استان کرمان در حوزه اشغال روستائی شتاب خوبی گرفته، افزود: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی است و امروز حدود 50 درصد اعتبارات امداد به این سمت می رود و در این حوزه بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: مشکل اشتغال کشور ما، مالی نیست. منابع زیادی وجود دارد اما عدم انسجام و هماهنگی وجود دارد و بحث مجوزها و روند اداری موجب گرفتاری است.

امید با اشاره به اینکه باید طرح های اشتغال کوچک دیده شود، تصریح کرد: در حال حاضر مسکن ایتام روستائی را مدیریت می کنیم و بیش از 4000 میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم و کمیته امداد نزدیک به 20 هزار واحد لیست داده و بخشی از آمار برای مددجویان بهزیستی است.

معاون نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: تلاش داریم ایتام روستائی را در این دولت صاحبخانه کنیم و تسهیلات نیز توسط دولت بازپرداخت می شود؛ اشتغال و مسکن دو بال توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در سه سال گذشته 18 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت روستاها کمک کرده، گفت: دهیاران اختیارات خوبی در روستاها دارند و باید برای بحث استخدام دهیاران فکر کنیم و این وضعیت را به سامان مناسبی برسانیم.

امید بیان کرد: شرایط کشور می تواند به سمتی برود که تحولات خوبی در مناطق محروم و روستاها داشته باشیم و امروز مهم ترین کار برای روستاهای کشور اشتغال است.

وی تصریح کرد: روستای پایدار روستائی است که در آن تولید و اشتغال باشد که آن روستای موفق و هدف ماست و باید هه کمک کنیم تا به این درجه برسیم.

دکتر”علی زینی وند” استاندار کرمان نیز در این جلس گفت: استان کرمان ظرفیت جذب منابع اشتغال روستائی را دارد و براساس طرح منظومه های روستائی می دانیم باید در روستاها چه کاری انجام بدهیم.

وی افزود: مصرف روزانه مرغ در استان کرمان حدود 220 تن و تولید استان 120 تن است و حدود 45 درصد کمبود تولید مرغ داریم.

زینی ند تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی برای تامین کسری به استان مجوز داده و اگر در زمینه ایجاد مرغداری در روستاها تسهیلات داده شود، طی دو سال می توانیم مصرف و تولید مرغ در استان را متوازن کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همدلی و همگرایی خوبی در استان کرمان وجود دارد، گفت: فضای کسب و کار استان رو به بهبود است و در سفرهای شهرستانی، 80 درصد از تصمیمات گرفته شده در زمینه حل مسئله اشتغال روستایی بوده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها