تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 نوامبر 2021 - 1:57
کد خبر : 132193

تیم‌های واکنش سریع در اردبیل فعال شدند

تیم‌های واکنش سریع در اردبیل فعال شدند

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با هدف مقابله سریع با بیماری کرونای انگلیسی تیم‌های واکنش سریع در اردبیل فعالیت خود را آغاز کردند. شهرام حبیب‌زاده روز شنبه 23 اسفندماه در جلسه فوق‌العاده ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: در روزهای اخیر و به دنبال تست کرونا از پنج همشهری که احتمال ابتلای آنها به

تیم‌های واکنش سریع در اردبیل فعال شدند

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با هدف مقابله سریع با بیماری کرونای انگلیسی تیم‌های واکنش سریع در اردبیل فعالیت خود را آغاز کردند.

شهرام حبیب‌زاده روز شنبه 23 اسفندماه در جلسه فوق‌العاده ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: در روزهای اخیر و به دنبال تست کرونا از پنج همشهری که احتمال ابتلای آنها به کرونای انگلیسی بالا بود، سه مورد علایم مثبت این بیماری در اردبیل به تائید رسید و منتظر دو نمونه دیگر هستیم تا در این زمینه اعلام نظر قطعی کنیم.

وی با اشاره به شیوع سریع ویروس کرونای انگلیسی با علایم خفیف در مناطق مختلف کشور خاطرنشان کرد: 60 درصد شیوع این نوع ویروس در خوزستان و کشور عراق گزارش شده و باید مراقبت بیشتری را انجام دهیم تا مسافرانی که از آن منطقه به اردبیل وارد می‌شوند در مرحله اول مورد تست و غربالگری قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: با فعال شدن تیم‌های واکنش سریع ما به سرعت تخت‌های بیمارستانی را آماده کردیم تا به محض مثبت بودن علایم بیماران تحت مراقبت شدید قرار گرفته و قرنطینه شوند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هنوز رنگ اردبیل برای سفرهای نوروزی مشخص نشده و امروز از طریق ستاد ملی کرونا این رنگ‌بندی‌ها اعلام خواهد شد تا ما تکلیف خود را در تعطیلات نوروزی بهتر و بیشتر بدانیم.

وی استفاده از دو ماسک سه لایه و پارچه‌ای را به هموطنان توصیه کرد و گفت: در آستانه عید نوروز و افزایش دیدوبازدیدها از مردم انتظار داریم تا در کنار رعایت فاصله یک و نیم متری از دو ماسک استفاده کرده و در کمترین زمان مرکز تجمع و ازدحام را ترک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: به عنوان سین هشتم سلامتی اصلی‌ترین فاکتور و ملاک در این ایام فرخنده به حساب می‌آید که حتی با اولویت سین سلامت باید به سایر سین‌ها توجه کرده و اجازه ندهیم خطری سلامتی ما را تهدید کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها