تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 سپتامبر 2021 - 22:03
کد خبر : 69523

جمع‌آوری ۴۵۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان همدان

جمع‌آوری ۴۵۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان همدان

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از جمع‌آوری ۴۵۲ دستگاه ماینر و کشف ۷۶ مزرعه رمز ارز غیرمجاز از ابتدی سال تاکنون در استان همدان خبر داد. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با بیان اینکه وظیفه شرکت برق استان تأمین برق

جمع‌آوری ۴۵۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان همدان

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از جمع‌آوری ۴۵۲ دستگاه ماینر و کشف ۷۶ مزرعه رمز ارز غیرمجاز از ابتدی سال تاکنون در استان همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با بیان اینکه وظیفه شرکت برق استان تأمین برق مطمئن و پایدار برای مردم است، اظهار کرد: تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بسیار فنی و تخصصی هستند و شرکت برق استان یک شرکت جهادی به تمام معنا است.
وی بیان کرد: ما در شرکت برق علاوه بر اقداماتی که در راستای اصلاح،  توزیع و بهینه‌سازی شبکه انجام می‌دهیم باید مسائل ارباب رجوع و مدیریت مصرف نیز رسیدگی کنیم.
مدیرعامل شرکت برق استان با اشاره به اینکه این شرکت یکی از برترین‌ها در سطح کشور است، اظهار کرد: در طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم در زمینه‌های مختلف در سطح استان و کشور حائز مقام‌های برتر شویم.
وی با بیان اینکه امسال  سال سختی برای صنعت برق بود، به تشریح دلایل قطعی برق در استان طی هفته‌های گذشته اشاره و گفت: امسال به دلیل کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها و افزایش دما نسبت به سال گذشته، ناترازی بین تولید و مصرف به وجود آمد و به همین دلیل برنامه خاموشی برق در استان به ناچار اعمال شد.
جمشیدی تصریح کرد: امسال با کاهش بارندگی‌ها  و کمبود ۴۰ درصدی آب، تولید برق‌آبی از سدهای بزرگ کشور به شدت کاهش یافت و شرکت توزیع برق با محدودیت مواجه شود.
وی با بیان اینکه امسال موضوع ماینرها و رمزارزهای غیر مجاز گریبان صنعت برق کشور را گرفته است، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۵۲ دستگاه ماینر جمع‌آوری و ۷۶ مزرعه رمز ارز غیرمجاز  از سطح استان کشف شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: از سال ۹۸ تاکنون ۱۴۳ مزرعه رمزارز با ۲ هزار و ۶۰ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده که این دستگاه‌ها ۴ مگاوات برق به خود اختصاص داده بودند و بخشی از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارتی که به شبکه وارد کرده بودند، دریافت شد و مابقی نیز در حال دریافت است.
جمشیدی با بیان اینکه پیک مصرفی استان در بیشترین حالت ۷۶۵ مگاوات است در حالی‌که برای استان ۵۷۰ تا ۶۳۰ مگاوات سهمیه در نظر گرفته شده، عنوان کرد: با توجه به اینکه پیک استان از میزان سهمیه حدود ۱۹۰ مگاوات بیشتر بود بنابراین برای جبران آن باید مدیریت مصرف و برنامه خاموشی در دستور کار قرار می‌گرفت.
وی با تاکید بر اینکه سهمیه برق استان به صورت عادلانه بین مشترکین تقسیم شد، بیان کرد: برق مراکز مهم و حساس همچون  مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز نظامی، اطلاعاتی و امنیتی لحظه‌ای قطع نشد.
وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های سپاه و بسیج در طرح مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق طی ماه‌های اخیر تاکید کرد: در راستای بهینه‌سازی مصرف برق تعامل دو طرفه بین شرکت توزیع نیروی برق استان و سپاه و بسیج شکل گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: سپاه و بسیج به خوبی پای کار آمدند و علاوه‌بر حضور موثر در مانورها، در حوزه پایش واحدهای تجاری، اداری و نمای ساختمان‌ها ورود کرده و  در جمع‌آوری رمز ارزها و دستگاه‌های ماینر غیرمجاز نیز همکاری شایسته‌ای داشتند.
وی ضمن تقدیر از همراهی مردم در مدیریت مصرف برق اظهار کرد: اطلاع‌رسانی گسترده و به موقع توسط روابط عمومی شرکت انجام شد به  نحوی که علاوه بر برنامه‌های تلویزیونی، ۶ میلیون پیامک در راستای مدیریت مصرف برای شهروندان ارسال شد که تاثیرگذار بود.
جمشیدی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان جزو رتبه‌های برتر در مدیریت خاموشی و اطلاع‌رسانی درست بین شرکت‌های توزیع نیروی برق در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف دیگر شاهد خاموشی نباشیم.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها