تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 ژانویه 2022 - 17:06
کد خبر : 190080

حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی از ابتدای اسفند در استان مرکزی

حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی از ابتدای اسفند در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی از حذف دفترچه های کاغذی از ابتدای اسفند در استان مرکزی خبر داد. علیرضا حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن امکان ارائه خدمات درمانی در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی، چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از یکم اسفند سال جاری در

حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی از ابتدای اسفند در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی از حذف دفترچه های کاغذی از ابتدای اسفند در استان مرکزی خبر داد.

علیرضا حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن امکان ارائه خدمات درمانی در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی، چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از یکم اسفند سال جاری در تمامی شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی متوقف می‌شود و بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند.

وی افزود: به این ترتیب بیمه شدگان و مستمری بگیران صرفا با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه می‌توانند از خدمات مورد تعهد سازمان در مراکز طرف قرارداد بهره‌مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در خصوص نوزادان تازه متولد شده، تصریح کرد: نوزادان فاقد کد ملی تا یک ماه می‌توانند از خدمات درمانی با شماره بیمه مادر و افراد فاقد کارت ملی می‌توانند از شناسنامه یا جلد دفترچه‌های درمانی استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ضمن دعوت پزشکان جهت استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی و ایجاد کد کاربری در سامانه ep.tamin.ir گفت: در صورت عدم امکان یا تمایل پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک؛ پزشک می‌تواند نسخه بیمه شدگان تامین اجتماعی را در سر نسخه برای آنان بنویسند.

او از پزشکان و مراکز درمانی خواست که از نسخه الکترونیک استفاده کنند و گفت: ر این صورت سازمان تامین اجتماعی نیز سهم خود را در اسرع وقت به حساب پزشکان و مراکز واریز می‌کند. موفقیت این طرح بستگی به همراهی مراکز درمانی، پزشکان و دانشکده علوم پزشکی دارد که تقاضا داریم تا پایان بهمن ماه شرایط استفاده از نسخه الکترونیک ایجاد شود.

حسینی با اشاره به مزایای نسخه الکترونیکی ادامه داد: در شرایط شیوع کرونا که ۷۵ درصد مراجعات بیمه شدگان و مستمری بگیران به کارگزاری‌ها صرفا برای دریافت دفترچه است، حذف دفترچه گامی موثر جهت کاهش رفت و آمدها خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها