تاریخ انتشار : شنبه 25 دسامبر 2021 - 17:38
کد خبر : 175307

حذف دفترچه کاغذی از اول اسفند در چهارمحال و بختیاری

حذف دفترچه کاغذی از اول اسفند در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری از صادر نشدن دفترچه کاغذی از اول اسفندماه اشاره کرد و گفت: کاهش رفت‌وآمد به شعب برای اخذ یا تمدید دفترچه، کاهش هزینه‌های بیمار، کاهش اشتباه در تجویز نسخه‌خوانی و نسخه‌پیچی از مزایای حذف دفترچه است. محمود فروزنده ۳۰ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب

حذف دفترچه کاغذی از اول اسفند در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری از صادر نشدن دفترچه کاغذی از اول اسفندماه اشاره کرد و گفت: کاهش رفت‌وآمد به شعب برای اخذ یا تمدید دفترچه، کاهش هزینه‌های بیمار، کاهش اشتباه در تجویز نسخه‌خوانی و نسخه‌پیچی از مزایای حذف دفترچه است.

محمود فروزنده ۳۰ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی بنا به تکلیف اسناد بالادستی، حرکت به سمت دولت الکترونیک و حذف مراجعات و رفت‌وآمدهای بیمه‌شدگان اقدام به راه‌اندازی سامانه صدور نسخه الکترونیک کرده است.

وی افزود: در این سامانه پزشکان با مراجعه به آدرس ep.tamin.ir و طی فرآیندی خود را ثبت‌نام و رجیستر سامانه می‌کنند، این ثبت‌نام توسط سازمان تایید شده و پزشکان می‌توانند در مطب یا درمانگاه اقدام به صدور نسخه الکترونیک کنند و استفاده از سیستم به‌صورت ساده طراحی شده است.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیمار با مراجعه به پزشک و ارائه کد ملی و مدرک شناسایی عکس‌دار شامل کارت ملی، جلد دفترچه و شناسنامه عکس‌دار، شماره ملی فرد وارد سامانه شده و پزشک برای فرد دارو تجویز می‌کند و بیمار با مراجعه به داروخانه یا دیگر مراکز ارائه‌دهنده خدمات پاراکلینیک با ارائه کد ملی داروی خود را از داروخانه دریافت می‌کند.

فروزنده ادامه داد: هر تعداد از اقلام تجویزشده دریافت می‌شود و اگر در آن داروخانه، داروی تجویزشده موجود نباشد بیمار می‌تواند به داروخانه یا مرکز دیگر مراجعه کند.

وی با بیان اینکه شروع نسخه الکترونیک از سال ۹۵ در کشور  آغاز شده است، یادآور شد: در شرایط کنونی تمامی استان‌ها به این طرح پیوسته و بیش از ۹۵ درصد از نسخ پزشکی در چهارمحال و بختیاری به‌صورت الکترونیک صادر می‌شود.

فروزنده به ایرادات احتمالی مانند قطع اینترنت در زمان صدور نسخه الکترونیک اشاره و بیان کرد: تجویز نسخه در سربرگ پزشک با ذکر کد ملی بیمار و کد پیگیری صادر می‌شود و بیمار با ارائه همان برگه خدمات خود را دریافت می‌کند.

وی توصیه کرد: همه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی به سامانه eservices.tamin.ir شده و مشخصات مربوطه را وارد کنند و هر بیمه‌شده رجیستر سازمان شده و دسترسی به اطلاعات برای خود و برای مراکز درمانی آسان‌تر می‌شود.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ادامه به صادر نشدن دفترچه کاغذی از اول اسفندماه اشاره و تصریح کرد: بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه ep.tamin.ir خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری درخصوص مزایای حذف دفترچه توضیح داد: کاهش رفت‌وآمد به شعب برای اخذ یا تمدید دفترچه، همراه نداشتن دفترچه هنگام مراجعه به مطب، کاهش هزینه‌های بیمار، کاهش اشتباه در تجویز نسخه‌خوانی و نسخه‌پیچی، دسترسی به سابقه بیمار، پرداخت هزینه پزشکان به‌صورت آنلاین از مهم‌ترین مزایای حذف دفترچه است.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری درخصوص استحقاق درمان توضیح داد: باید بیمه برای بیمه‌شده در تاریخ مدنظر رد شده و فرد بیمه معتبر داشته باشد که لزوم دریافت خدمات درمانی دارا بودن استحقاق درمان است و افراد می‌توانند از طریق شماره‌گیری #۱*۱۴۲۰*۴* استحقاق درمان خود را چک کنند.

فروزنده با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند، گفت: بیمه تعدادی از بیمه‌شدگان در سایر استان‌ها رد می‌شود اما خدمات خود را از استان دریافت می‌کنند و هنگام بستری در بیمارستان نیز ارائه کارت ملی کافی است.

وی خاطرنشان کرد: طی ۹ ماه سال‌جاری بیش از دو میلیون نفر مراجعه‌کننده مستقیم در قسمت سرپایی سازمان تامین اجتماعی و حدود چهار میلیون مراجعات غیر مستقیم سرپایی  (مربوط به سازمان تامین اجتماعی نبوده و طرف قرارداد بیمه هستند) از خدمات نسخه الکترونیک استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها