تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 17:00
کد خبر : 169517

خرم‌دره پایلوت اجرای طرح مهارت‌آموزی در زنجان

خرم‌دره پایلوت اجرای طرح مهارت‌آموزی در زنجان

ایسنا/زنجان معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش خرم‌دره گفت: اجرای طرح مهارت‌آموزی یکی از طرح‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش است که در دوره اول متوسطه به صورت پایلوت در این شهرستان برگزار می‌شود. بهزاد مهدی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی در خرم‌دره، اظهار کرد: اجرای طرح مهارت‌آموزی یکی از طرح‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش است

خرم‌دره پایلوت اجرای طرح مهارت‌آموزی در زنجان

ایسنا/زنجان معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش خرم‌دره گفت: اجرای طرح مهارت‌آموزی یکی از طرح‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش است که در دوره اول متوسطه به صورت پایلوت در این شهرستان برگزار می‌شود.

بهزاد مهدی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی در خرم‌دره، اظهار کرد: اجرای طرح مهارت‌آموزی یکی از طرح‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش است که در دوره اول متوسطه به صورت پایلوت در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» در درس فرهنگ و هنر و کار و فناوری پایه هفتم اجرا می‌شود، ادامه داد: در گام نخست این طرح با همکاری سرگروه‌های آموزشی فرهنگ و هنر و کار و فناوری و نیز هنرآموزان هنرستان‌های شهرستان، کلاس‌های آموزشی برای دبیران فرهنگ و هنر و کار و فناوری خواهران و برادران در سطح منطقه برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: پس از برگزاری دوره‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منطقه و در سطح هنرستان‌ها، در مرحله بعدی دبیران آموزش‌دیده به میزان ۶۰ ساعت برای دانش‌آموزان‌ آموزش خواهند داشت که ۲۰ ساعت به صورت پایه و ۴۰ ساعت حرفه‌ای خواهد بود.

مهدی‌خانی با اشاره به مراکز مهارتی خرم‌دره، بیان کرد: از چهار مرکز، دو مرکز برای دختران و دو مرکز نیز برای پسران است که برای تجهیز این مراکز بودجه از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تخصیص یافته و برای خریداری و جانمایی تجهیزات مستقیماً در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی درباره ویژگی‌های مثبت طرح مراکز مهارتی نیز متذکر شد: از ویژگی‌های مثبت این طرح، کمک به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، کیفیت‌بخشی به آموزش‌های درس کار و فناوری و فرهنگ و هنر، ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دبیران کار و فناوری و فرهنگ و هنر، کارآفرینی و اهمیت به امر مهارت در جامعه است.

مهدی‌خانی ضمن اشاره به مواردی که موجب اجرای مطلوب این طرح خواهد شد، افزود: از مسئولان درخواست می‌شود که در تخصیص اعتبار مراکز فرهنگ و هنر اهتمام ویژه داشته باشند. همچنین سال آینده نسبت به افزایش مراکز مهارتی در سطح شهرستان‌ها و به ویژه در توسعه و تجهیز مراکز مهارتی همچون روستاهای مرکزی برای برخورداری بیشتر دانش‌آموزان روستایی از این مراکز توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها