تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فوریه 2022 - 15:10
کد خبر : 194224

دانلود زیرنویس سریال Star Trek 1966 – زيرنويس آبي

دانلود زیرنویس سریال Star Trek 1966 – زيرنويس آبي

دانلود زیرنویس سریال Star Trek 1966 پیشتازان فضا یک مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی آمریکایی است که توسط Gene Roddenberry ساخته شده و ماجراهای کشتی فضایی USS Enterprise (NCC-1701) و خدمه آن را دنبال می‌کند. بعداً نام مجدد Star Trek: The Original Series (TOS) را به دست آورد تا نمایش را در فرانچایز رسانه ای که شروع

دانلود زیرنویس سریال Star Trek 1966 پیشتازان فضا یک مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی آمریکایی است که توسط Gene Roddenberry ساخته شده و ماجراهای کشتی فضایی USS Enterprise (NCC-1701) و خدمه آن را دنبال می‌کند. بعداً نام مجدد Star Trek: The Original Series (TOS) را به دست آورد تا نمایش را در فرانچایز رسانه ای که شروع کرده بود متمایز کند.

Star Trek: The Original Series Synopsis | Star Trek

این نمایش در کهکشان راه شیری، در حدود 2266-2269 اتفاق می افتد. کشتی و خدمه توسط کاپیتان جیمز تی کرک (ویلیام شتنر)، افسر اول و افسر علمی اسپاک (لئونارد نیموی) و افسر ارشد پزشکی لئونارد اچ. “بونز” مک کوی (دیفورست کلی) هدایت می شوند. مقدمه صوتی شاتنر در طول تیتراژ ابتدایی هر قسمت، هدف سفینه فضایی را بیان می کرد:

فضا: مرز نهایی. اینها سفرهای کشتی فضایی اینترپرایز هستند. ماموریت پنج ساله آن: کشف دنیاهای جدید عجیب و غریب، جستجوی زندگی جدید و تمدن های جدید، جسورانه رفتن به جایی که هیچ کس قبلاً نرفته است.

نروژ پروداکشنز و دیسیلو پروداکشنز سریال را از سپتامبر 1966 تا دسامبر 1967 تولید کردند. تلویزیون پارامونت این سریال را از ژانویه 1968 تا ژوئن 1969 تولید کرد. پیشتازان فضا از 8 سپتامبر 1966 تا 3 ژوئن 1969 از NBC پخش شد. اولین بار در 6 سپتامبر 1966 از شبکه CTV کانادا پخش شد. رتبه‌بندی نیلسن از Star Trek در حین پخش NBC پایین بود و شبکه آن را پس از سه فصل و ۷۹ قسمت لغو کرد. چندین سال بعد، این سریال در شبکه پخش پخش شد و در طول دهه 1970 به همین شکل باقی ماند و به جایگاه کلاسیک فرقه دست یافت و تأثیر رو به رشدی بر فرهنگ عامه داشت. پیشتازان فضا در نهایت یک فرنچایز ایجاد کرد که شامل هشت سریال تلویزیونی، 13 فیلم بلند و کتاب‌ها، بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های متعدد بود و اکنون به طور گسترده به عنوان یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین مجموعه‌های تلویزیونی در تمام دوران شناخته می‌شود.

THEN AND NOW: the Cast of 'Star Trek: the Original Series'

در 11 مارس 1964، Gene Roddenberry، یکی از طرفداران قدیمی داستان های علمی تخیلی، پیش نویس درمان کوتاهی را برای یک مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی تهیه کرد که او آن را Star Trek نامید. این قرار بود در قرن بیست و سوم روی یک سفینه فضایی بین ستاره‌ای بزرگ به نام S.S. Yorktown نصب شود که خدمه‌ای را برای کاوش کهکشان راه شیری در آن حضور داشتند.

رودنبری به تعدادی از تأثیرات بر ایده خود اشاره کرد که برخی از آنها شامل داستان های A. E. van Vogt درباره سفینه فضایی بیگل، مجموعه داستان های ماراتون اریک فرانک راسل و فیلم سیاره ممنوعه (1956) می شود. برخی نیز با مجموعه تلویزیونی Rocky Jones، Space Ranger (1954)، یک اپرای فضایی که شامل بسیاری از عناصر جدایی ناپذیر از Star Trek بود – سازمان، روابط خدمه، مأموریت ها، بخشی از طرح پل، و برخی فناوری ها، شباهت هایی انجام داده اند :  24  رودنبری همچنین به شدت از رمان های هوراسیو هورنبلور اثر CS Forester که یک کاپیتان دریایی جسور را به تصویر می کشد که در ماموریت های دریایی دوردست با هدف اصیل از اختیارات اختیاری گسترده استفاده می کند، استفاده کرده است. او اغلب با طنز از کاپیتان کرک به عنوان “هوراتیو هورنبلور در فضا” یاد می کرد.

10 of the Most Underrated Episodes of the Original Star Trek Series | WIRED

رودنبری تجربه زیادی در نوشتن برای سریال‌هایی درباره غرب قدیمی داشت که در دهه‌های 1950 و 1960 محبوبیت زیادی در تلویزیون داشت. با داشتن این پیش زمینه، اولین پیش نویس نمایش جدید را با عنوان “قطار واگن به سمت ستاره ها” توصیف می کرد. یک سفر مداوم در فضا اکثر برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های آینده این فرنچایز به پارادایم «قطار واگن» در سفر ادامه دادند، به استثنای سریال‌های Star Trek: Deep Space Nine، Star Trek: Discovery، Star Trek: Picard و فصل سوم. از Star Trek: Enterprise.

در مفهوم اصلی رودنبری، قهرمان داستان کاپیتان رابرت آوریل از کشتی فضایی S.S. Yorktown بود. این شخصیت به کاپیتان کریستوفر پایک تبدیل شد که اولین بار توسط جفری هانتر به تصویر کشیده شد. آوریل در Star Trek Chronology، The Star Trek Encyclopedia، و در startrek.com به عنوان اولین افسر فرمانده اینترپرایز، قبل از کاپیتان پایک ذکر شده است.  تنها حضور تلویزیونی/فیلم این شخصیت در قسمت Star Trek: The Animated Series “The Counter-Clock Incident” است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها