تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 21:34
کد خبر : 128403

دایی- سایپا؛ حذف از دو جام و میانه‌رو در لیگ

دایی- سایپا؛ حذف از دو جام و میانه‌رو در لیگ

سال ٩٧ برای سایپا و علی دایی پر فراز و نشیب بود. عملکرد خوب فصل گذشته، سهیمه چهارم ایران در آسیا را به سایپا داد اما شکست برابر نماینده قطر همه چیز را خراب کرد به گزارش ایسنا، سال ٩٧ برای سایپایی‌ها با پیروزی برابر پرسپولیس آغاز شد. شاگردان علی دایی نهم فروردین ٩٧ در

دایی- سایپا؛ حذف از دو جام و میانه‌رو در لیگ

سال ٩٧ برای سایپا و علی دایی پر فراز و نشیب بود. عملکرد خوب فصل گذشته، سهیمه چهارم ایران در آسیا را به سایپا داد اما شکست برابر نماینده قطر همه چیز را خراب کرد

به گزارش ایسنا، سال ٩٧ برای سایپایی‌ها با پیروزی برابر پرسپولیس آغاز شد. شاگردان علی دایی نهم فروردین ٩٧ در هفته بیست‌وششم لیگ برتر به مصاف برانکو و شاگردانش رفتند و در نهایت توانستند در ورزشگاه آزادی دو بر یک این تیم را شکست دهند تا علاوه بر بهتر کردن جایگاه خود در جدول، قهرمانی پرسپولیس را یک هفته به تأخیر بیندازند.

در ادامه لیگ نارنجی پوشان تهرانی ١٨ فروردین ماه میزبان نفت تهران بودند و با پیروزی ۴ بر ٢ برابر این تیم، شانس خود را برای کسب سهمیه آسیایی بیش‌تر کردند. در حالی که در آن روزها پیکان شرایط خوبی در جدول داشت و از شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیایی برخوردار بودند اما شاگردان دایی با پیروزی برابر سیاه جامگان از این تیم در جدول پیشی گرفتند.

پیروزی‌های روزهای آغازین سال ٩٧ سایپا را امیدوار کرده بود تا خود را در جایگاه سوم جدول ببینید و بدون مشکل خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد آماده کند اما تساوی خانگی برابر گسترش فولاد تبریز در هفته بیست‌ونهم کار را برای دایی و شاگردانش خراب کرد. البته آن‌ها در هفته پایانی برابر میهمان خود پیکان دو بر یک به پیروزی رسیدند تا با قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول، این امید را داشته باشند تا با قهرمانی استقلال در جام حذفی، آسیایی شوند.

استقلال قهرمان جام حذفی شد و سایپا به عنوان نماینده چهارم ایران باید خود را برای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کرد اما در این میان حتی نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باعث نشد تا ایران با ۴ سهمیه مستقیم در فصل ٢٠١٩ حاضر باشد. با توجه به این موضوع علی دایی باید تیمش را برای دو بازی مرحله پلی‌آف آسیایی آماده می‌کرد تا با پیروزی در این بازی‌ها، جواز صعود به مرحله گروهی را به دست بیاورد.

در تعطیلات پایان لیگ هفدهم، وضعیت مالی باشگاه سایپا آن طور که دایی انتظار داشت نبود اما با این حال سرمربی سایپا با برگزاری اردوهایی سعی کرد تیم خوبی را آماده لیگ هجدهم کند و در ادامه هم با پیروزی در دو دیدار پلی‌آف، راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

البته روزهای آغازین فصل جدید، علی دایی درگیر حواشی خاصی هم شد. سرمربی سایپا که سال قبل بعد از زلزله کرمانشاه شروع به جمع آوری کمک‌های مردمی کرده بود، حالا با بسته شدن حساب‌های شخصی‌اش مشکل جدیدی را تجربه می‌کرد. در این میان حتی دایی در یک نوبت به پلیس آگاهی هم احضار شد که در آن‌جا با ارائه مدارکی، مشخص کرد پول‌های جمع‌آوری شده در کجا هزینه شده است. البته با گذشت زمان و پس از بررسی‌های قضائی، مشکل حساب‌های علی دایی هم حل شد.

لیگ هجدهم برای سایپا با پیروزی قاطع برابر سپیدرود آغاز شد پیروزی که انتظار می‌رفت در بازی‌های بعدی هم ادامه داشته باشد اما نتایج سینوسی نارنجی‌پوشان تهرانی و تساوی‌ها و شکست‌های گاه و بی گاه کار را به جایی رساند تا همه سایپا را تیمی متوسط در فصل جدید قلمداد کنند. با این حال دایی به دلیل مشکلات مالی نتوانست در نقل انتقالات نیم فصل هم تیم خود را تقویت کند تا با مشکلات فراوان آماده بازی برابر نماینده هند و قطر و همینطور مصاف برابر داماش گیلان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی شود.

دایی و شاگردانش در نخستین دیدار پس از تعطیلات نیم فصل به مصاف داماش رفتند اما نتوانستند از پس این تیم لیگ دویی بر بیایید و با جام حذفی خداحافظی کردند. آن‌ها در ادامه در نخستین دیدار مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برابر پنجاب هند ۴ بر صفر پیروز شد اما شسکت ٣ بر یک برابر الریان قطر در مرحله بعدی اجازه نداد دایی تیم خود را در مرحله گروهی ببیند.

با حذف سایپا از لیگ قهرمانان آسیا، حالا مشکلات مالی این باشگاه بیش از پیش نمود پیدا کرد. علی دایی که به شدت به خاطر این مساله ناراحت بود در یک نشست خبری نسبت به هزینه‌های باشگاه برای پرداخت حقوق کارمندان انتقاد کرد و از اعتصاب بازیکنانش به خاطر پرداخت نشدن مطالبات مالی خبر داد. انتقادات سرمربی با واکنش کارمندان باشگاه سایپا مواجه شد. البته در این بین با استعفای رضا درویش و آمدن مدبر به جای او، اختلافات به وجود آمده فراموش شد تا مدیر جدید در آرامش بیش‌تری یه دنبال حل مشکلات مالی باشگاه باشد.

حالا که روزهای پایانی سال ٩٧ را سپری می‌کنیم، سایپا با ادامه نتایج سینوسی خود در لیگ هجدهم، هم‌چنان رنگ لعاب تیم مدعی را به خود نگرفته تا برای سال جدید شانس کمی برای کسب سهمیه آسیایی و قرار گرفتن در جایگاه‌های بالایی جدول داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها