تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 15:43
کد خبر : 116454

دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان قزوین در پایان راه

دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان قزوین در پایان راه

ایسنا/قزوین دهمین دوره مسابقات مناظره در قزوین با حضور ۱۸ تیم از دانشگاه‌های استان برگزار شد و پس از طی مراحل مختلف تیم «مصاف» از دانشگاه فرهنگیان و تیم «پیشگام» از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به فینال رسیدند و با گزاره «اخلاق و معنویت بدون آزادی ممکن نیست» باهم به رقابت پرداختند که در نهایت

دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان قزوین در پایان راه

ایسنا/قزوین دهمین دوره مسابقات مناظره در قزوین با حضور ۱۸ تیم از دانشگاه‌های استان برگزار شد و پس از طی مراحل مختلف تیم «مصاف» از دانشگاه فرهنگیان و تیم «پیشگام» از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به فینال رسیدند و با گزاره «اخلاق و معنویت بدون آزادی ممکن نیست» باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم پیشگام از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) پیروز این دوره از مسابقات شد.

به گزارش ایسنا، مرحله پایانی و آیین اختتامیه دهمین دوره از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، شب گذشته آخرین روز آبان ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین برگزار شد. در این مسابقات که با حضور ۱۸ تیم از دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره)، فرهنگیان، علمی-کاربردی و پیام نور برگزار شد. پس از طی مراحل مختلف تیم «مصاف» از دانشگاه فرهنگیان و تیم «پیشگام» از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به فینال رسیدند و با گزاره «اخلاق و معنویت بدون آزادی ممکن نیست» باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم پیشگام از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) پیروز این دوره از مسابقات شد.

آزاداندیشی دغدغه درونی دانشجویان باشد

فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی قزوین در این مراسم ضمن تشکر از کادر اجرایی و برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، اظهار کرد: آزاداندیشی سال‌هاست که دغدغه‌ی حاکمیت و به ویژه شخص رهبر انقلاب اسلامی ست؛ ایشان آرا و نظرات متعددی درباره این موضوع را از دهه هفتاد تا کنون مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مناظرات اصالت بر شیوه استدلال و فن بیان است و هیچ ارزش گذاری درباره درست و یا نادرست بودن مواضع نمی‌شود.  انتظار داریم و دعوت می‌کنیم دانشگاه‌های استان در خصوص این موضوع تمرکز کنند و آزاد اندیشی در سطح مسابقات متوقف نشود.

پیله‌چی تصریح کرد:به دانشجویان توصیه می‌کنم منتظر نهادهای حاکمیتی و دولتی برای اجرای آزاداندیشی نباشند. این امر باید دغدغه درونی خودشان باشد و مستمر در پی ایجاد آن باشند. تا موضوعی در خود دانشجو دغدغه و ضرورت نشود تلاش از سوی ما فایده زیادی نخواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: بدانید که آزاد اندیشی هم برای رشد فردی و هم برای رشد جمعی ما ضرورت دارد. دانشجو اگر در سطح دانشگاه آداب گفتگو را نیاموزد کف خیابان و به نادرست صدایش را بلند می‌کند و کارهای دیگری که نباید، اتفاق می‌افتد؛ امیدواریم همه نیک و آزاد بیندیشیم.

برگزاری جلسات آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تسهیل شود

سمیه بکشلو، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان قزوین در این برنامه اظهار کرد: امسال که به لطف خدا دهمین دوره مسابقات ملی مناظره را پشت سر می‌گذارم دارای نگاه متفاوت‌تری به مسابقات شده‌ام؛ در ابتدا از دانشگاه‌های آزاد اسلامی قزوین، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و فرهنگیان به جهت همکاری‌های بی‌دریغشان متشکرم.

وی ادامه داد: آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه رؤسای دانشگاه‌ها و متولین فرهنگ و سیاست خود آزاداندیش باشند و آزاداندیشی پیشه کنند.

بکشلو بیان کرد: ما امکان برگزاری آزاداندیشی به ویژه در سطوح علمی جدی را در سطح جامعه  نداریم، به جهت حساسیتی که باید در سطح جامعه برای جلوگیری از آشفتگی‌های ذهنی صورت بگیرد ولی در دانشگاه به دلیل ظرفیت، امکان و چارچوب‌های اندیشه‌ای فضا برای این امر بسیار مستعد و فراهم است.

وی تصریح کرد: ما بایستی زمینه را برای آنکه دانشجو و استاد بدون لکنت، ترس از نمره و پرونده حراستی و امثالهم در کرسی‌های آزاداندیشی حضور داشته باشد، فراهم کنیم. از دیگر سو شرایط باید برای اخذ مجوزهای لازم و برگزاری این برنامه‌ها تسهیل شود. حقیقتاً فرآیندهای اداری گاهی کفش‌های آهنی را هم می‌شکنند!

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها