تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 16:25
کد خبر : 180454

ذخایر طلای سیستان و بلوچستان به ۱۰۰ تن خواهد رسید

ذخایر طلای سیستان و بلوچستان به ۱۰۰ تن خواهد رسید

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: هم‌اینک حجم طلای موجود در معادن این استان ۳۸ تن است که در آستانه قرن جدید به ۱۰۰ تن خواهد رسید. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی ۲۶ بهمن ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه معدن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: سند آمایش استان یک

ذخایر طلای سیستان و بلوچستان به ۱۰۰ تن خواهد رسید

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: هم‌اینک حجم طلای موجود در معادن این استان ۳۸ تن است که در آستانه قرن جدید به ۱۰۰ تن خواهد رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی ۲۶ بهمن ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه معدن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: سند آمایش استان یک سری تکالیف را برای توسعه تعیین کرده که مهمترین آن تجارت، ترانزیت و دومین اولویت آن معدن است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ترانزیت و تجارت سیستان و بلوچستان به عنوان تنها استانی که با پاکستان همسایه است نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

استاندار افزود: جمعیت کشور پاکستان بدون در نظر گرفتن ترکیه، از مجموع جمعیت همسایگان آبی و خاکی ما بیشتر است و با دو کشور هند و چین که از پیشروان حوزه اقتصاد جهان هستند همسایه است که دسترسی به چنین کانون های جمعیتی و بازار مصرف آنها مزیت بزرگی برای استان و کشور به شمار می آید.

وی اضافه کرد: بندر چابهار بهترین راه دسترسی به کشورهای آیوراست و راه آهن میرجاوه و همچنین مرز ریمدان که بزرگراه و راه آهن تا فاصله ۸۰ کیلومتری این مرز در خاک پاکستان وجود دارد، از ظرفیت‌های بی بدیل استان است.

وی تصریح‌کرد: امیدواریم با اقدامات فعالان حوزه اقتصادی در آینده‌ای نزدیک معادن زیادی را در سیستان و بلوچستان فعال کنیم.

استاندار خاطر نشان کرد: ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه گازرسانی انجام شده که قطعاً می‌تواند برای بخش صنعت و فعالین اقتصادی امیدآفرین باشد.

موهبتی افزود: هم‌اینک ۱۶ قطعه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است، ۶ قطعه در مرحله مناقصه بوده که بزودی شروع بکار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۲۸۰ میلیارد تومان برای بخش ارتباطات سیستان و بلوچستان هزینه شده گفت: افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ روستا از اینترنت برخوردار شدند که حکایت از فراهم شدن زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاران دارد.

معاون وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در این نشست اظهارکرد: برپایی نمایشگاه معدن و صنایع نشانگر یک تحول در سیستان و بلوچستان است.

محسن صالحی نیا افزود: ما در بخش صنعت استفاده کننده کالاهای نهایی در بخش معدن هستیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها