تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 1:49
کد خبر : 89915

رباط جواب انتقاد آمریکا از حکم روزنامه نگار مراکشی را داد

رباط جواب انتقاد آمریکا از حکم روزنامه نگار مراکشی را داد

مقامات مراکش انتقادات وزارت خارجه آمریکا پیرامون محاکمه یک روزنامه نگار را رد و اعلام کرد، واشنگتن در ابن رابطه به اطلاعات “مغرضانه” استناد کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، نمایندگی وزارتی حقوق بشر در مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد، اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اطلاعات “مغرضانه” که

رباط جواب انتقاد آمریکا از حکم روزنامه نگار مراکشی را داد

مقامات مراکش انتقادات وزارت خارجه آمریکا پیرامون محاکمه یک روزنامه نگار را رد و اعلام کرد، واشنگتن در ابن رابطه به اطلاعات “مغرضانه” استناد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، نمایندگی وزارتی حقوق بشر در مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد، اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اطلاعات “مغرضانه” که به نفع متهم سلیمان الریسونی، سردبیر روزنامه منحل شده “اخبار الیوم” است، استناد می‌کند.

این نهاد اعلام کرد، در اظهارات پرایس “عامدانه” دیدگاه شاکیان و دفاع آنها نادیده گرفته شده است تا جایی که وضعیت آنها به عنوان یک “قربانی” و حق آنها در شکایت انکار شده است.

نهاد مذکور در ادامه اعلام کرد، مراکش به تقویت آزادی‌های فردی و گروهی به ویژه آزادی‌ بیان و آزادی انجمن‌ها پایبند است.

آمریکا روز دوشنبه از مراکش بابت صدور حکم حبس برای الریسونی انتقاد کرده و این کشور را به حفاظت از آزادی‌های رسانه ترغیب کرد.

الریسونی که به سرمقاله‌های انتقادی خود مشهور است در ماه مه ۲۰۲۰ در پرونده‌ای که آن را “ساختگی” می‌داند به اتهام به تجاوز جنسی به یک جوان بازداشت شد و تا زمان محاکمه در ماه فوریه در بازداشت ماند.

به گفته حقوق دانان داخلی و خارجی محکومیت الریسونی سیاسی بوده و به خاطر مطالب جنجال برانگیزی است که در مطبوعات منتشر می‌کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها