تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 آگوست 2021 - 0:34
کد خبر : 72299

رسانه های کردستان برای تاثیر گذاری بیشتر نیازمند تقویت هستند

رسانه های کردستان برای تاثیر گذاری بیشتر نیازمند تقویت هستند

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان،خبرنگاران استان را نجیب، دلسوز، مردمی و مظلوم توصیف کرد و گفت: رسانه های استان برای تاثیر گذاری بیشتر نیازمند تقویت بنیه مالی و فضای فیزیکی هستند.   حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی امروز چهارشنبه (۲۰مردادماه) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در بنیاد حفظ آثار استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد:

رسانه های کردستان برای تاثیر گذاری بیشتر نیازمند تقویت هستند

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان،خبرنگاران استان را نجیب، دلسوز، مردمی و مظلوم توصیف کرد و گفت: رسانه های استان برای تاثیر گذاری بیشتر نیازمند تقویت بنیه مالی و فضای فیزیکی هستند.

  حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی امروز چهارشنبه (۲۰مردادماه) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در بنیاد حفظ آثار استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران استان افراد سخت کوش و زحمت کشی هستند و دستمزد و حقوق بسیار ناچیزی در مقابل دریافت می‌کنند و این قابل تامل است.
وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های استان کردستان نیازمند تقویت هستند افزود: ایجاد امنیت برای رسانه های استان ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان،خبرنگاران استان را نجیب، دلسوز، مردمی و مظلوم توصیف کرد و ادامه داد: رسانه های استان برای تاثیر گذاری بیشتر نیازمند تقویت بنیه مالی و فضای فیزیکی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی، صداقت، امانت داری، امیدبخشی، مثبت گرایی، آرامش بخشی، وحدت گرایی، انصاف، عالمانه وارد شدن به مطالب و حریت را از ارکان مهم و اثرگذار در تقویت رسانه‌های استان دانست.
سردار سید صادق حسینی در ادامه این مراسم اظهار کرد: تلاش خبرنگاران که با کمترین امکانات در حوزه جنگ نرم حضور می یابند قابل تقدیر است.
وی افزود: جنگ نرم و هدف دشمن یک واقعیت و دشمن به دنبال مهندسی فرهنگ جامعه و تسلط بر آن است و این جنگ سختی به شمار می رود.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان بیان کرد: رسانه های استان در این عرصه باید محاکم باشند نه مدافع، چرا که رسانه انقلابی می تواند هدایتگر جامعه به سمت اخلاق و روشنگری باشد.
وی رسانه ها را پل ارتباطی مردم و مسئولان ذکر و عنوان کرد: باید جهت دهنده افکار عمومی و مایه تقویت قدرت ملی باشند.
سردار حسینی، ادامه داد: همگرایی عمومی، پویایی و فهم و کارکرد اجتماعی از مولفه های اصلی رسانه است و مطالبات ما از رسانه ها تقویت قدرت نرم ملی و ترویج ارزش‌های انقلاب برای نسل آینده است.
وی تاکید کرد: رسانه ها باید فایلی دائمی تحت عنوان ترویج معروفات و نهی از منکرات باز کرده و برای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان عنوان کرد:  رسانه‌ها باید با تقویت بنیه خانواده ها با به کارگیری متن های ادبی زیبا در خانواده‌ها اثر گذار باشند و خشونت و بد اخلاقی را در جامعه کاهش دهند.
وی حمایت از زنان و جوانان و برجسته سازی الگوهای جامعه را  از دیگر وظایف اصلی رسانه‌ها ذکر کرد و افزود: برخی مسایل مطرح شده در رسانه ها در خور شأن استان نیست.
عبدالملکی، مدیر کل صدا و سیما کردستان در ادامه این مراسم، اظهار کرد: در استان کردستان باید در فضای رسانه ای دغدغه مند باشیم و رسانه در استان نیازمند جراحی است.
وی با بیان اینکه جنگ نرم در حوزه رسانه وجود دارد افزود: جنگ دشمن کاملا هوشمندانه بوده و از هر تاکتیکی برای پیروز شدن بهره می گیرد.
مدیرکل صدا و سیما کردستان، بیان کرد: دشمن تاکتیک و تکنیک های خود را در یک راه مشخص برای رسیدن به اهداف خود به کار می گیرد و در این زمینه رسانه رکن رکین مقابله با جنگ نرم است.
وی افزود: جنگ نرم از ناحیه دشمن شامل کاشت، داشت و برداشت و بوده و طی آن بذر ناامیدی را در جامعه کاشته و در نهایت دشمنی را برداشت می کند.
منصور اولی، سردبیر خبرگزاری کردپرس در استان کردستان به نمایندگی از خبرنگاران استان گفت: رسانه های استان در فضای کلی عملکرد قابل تقدیری دارند و علی رغم کمبودهای موجود، تمام تلاش خود را برای توسعه استان به کار گرفته اند.
وی حقوق کم و ناچیز خبرنگاران استان را از چالش های جدی این حوزه در کردستان دانست و گفت: این امر شایان حال مطبوعات و خبرنگاران نجیب کردستان نیست.
این فعال رسانه‌ای کردستان را نیازمند ایجاد کارگروه ارتباطات و توسعه دانست و افزود: ما تا کنون از ظرفیت رسانه‌های محلی برای این مهم بهره ای نبرده و برنامه ای هم نداریم.
اولی با تاکید بر اینکه رسانه‌های استان نمی توانند عملکرد ناکرده دستگاه های اجرایی را به قلم درآورند، بیان کرد: روابط عمومی ها اخباری را برای انتشار به رسانه ها ارسال می کنند که فاقد هر گونه ارزش خبری بوده و انتظار آن ها از رسانه ها برای انعکاس زیاد است.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها