تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 آگوست 2021 - 14:33
کد خبر : 72122

رشد ۵۵ درصدی صدور آرای جایگزین حبس در دادگستری قزوین

رشد ۵۵ درصدی صدور آرای جایگزین حبس در دادگستری قزوین

 رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: از فروردین ۱۴۰۰ تا تیر ماه بیش از ۳۰۰۰ رأی جایگزین حبس در مجموعه محاکم استان قوزین صادر شده است که این مجازات‌ها شامل الزام به خدمات عمومی رایگان در دستگاه‌های عمومی است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه حبس‌زدایی و

رشد ۵۵ درصدی صدور آرای جایگزین حبس در دادگستری قزوین

 رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: از فروردین ۱۴۰۰ تا تیر ماه بیش از ۳۰۰۰ رأی جایگزین حبس در مجموعه محاکم استان قوزین صادر شده است که این مجازات‌ها شامل الزام به خدمات عمومی رایگان در دستگاه‌های عمومی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه حبس‌زدایی و دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان و اینکه توسل به عدالت کیفری، باید منصفانه، مبتنی بر اصل کارآمدی باشد و در راستای اصل فردی کردن مجازات، مجازات‌های جایگزین حبس طی سال جاری در دادگستری استان بیشتر موردتوجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به آمار آرای صادره جایگزین حبس در سال ۱۴۰۰ گفت: از فروردین ۱۴۰۰ تا تیر بیش از ۳۰۰۰ رأی جایگزین حبس در مجموعه محاکم استان صادر شده است که این مجازات‌ها شامل الزام به خدمات عمومی رایگان در دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اجرای دوره مراقبت، پرداخت جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی و قبول درخواست تخفیف مجازات  هستند.
گفتنی است حوزه‌های قضایی قزوین، بوئین‌زهرا و البرز از فروردین ۱۴۰۰ تا تیر سال ۱۴۰۰ بیشترین رأی جایگزین حبس را صادر کرده‌اند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها