تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 21:10
کد خبر : 171153

رفع کمبود فضاهای آموزشی زنجان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان

رفع کمبود فضاهای آموزشی زنجان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: کمبود فضاهای آموزشی زنجان با احداث بیش از ۷۰۰ کلاس با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان جبران می‌شود. رامین میرزایی ظهر امروز (۳ اسفندماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستا و توسعه پایدار

رفع کمبود فضاهای آموزشی زنجان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: کمبود فضاهای آموزشی زنجان با احداث بیش از ۷۰۰ کلاس با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان جبران می‌شود.

رامین میرزایی ظهر امروز (۳ اسفندماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستا و توسعه پایدار روستا مورد مطالعه قرار گرفتند و این طرح به تصویب کارگروه زیربنایی استان رسیده است. سند آمایش سرزمین نیز در استان آماده تصویب بوده و اسناد مطالعه شهرستانی در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا اسناد مطالعاتی شهرستان‌ها نیز در سه ماهه نخست سال آینده به تصویب برسد، عنوان کرد: اکنون بخش‌ها و روستاها نیز دارای سند مطالعه هستند و با وجود این‌ها می‌توانیم بدانیم نقشه راه توسعه اقتصادی و اجتماعی استان چه خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به کمبود فضاهای آموزشی به‌ویژه در شهرک‌های اقماری اشاره کرد و گفت: طبق دستور استاندار دستگاه‌های ذی‌ربط سعی دارند تا کمبود فضاهای آموزشی را به منظور رفع مشکلات اجتماعی، ترافیکی،زیست‌محیطی و … ناشی از آن در اسرع وقت برطرف کنند.

وی تصریح کرد: در این رابطه مقرر شده تا ظرف مدت سه سال، ۷۶۲ کلاس درس با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان به قیمت امروز احداث و کمبود فضاهای آموزشی را جبران کنیم و سرعت رشد کلاس را به سرعت افزایش شمار دانش‌آموزان نزدیک کنیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تدوین مطالعات برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی، بیان کرد: این طرح با تحلیل وضعیت منابع طبیعی، زیستی، انسانی، اجتماعی، اقتصادی، زیرساختی روستاها و تبیین وضعیت نظام تولیدی، فضایی، سلسله مراتب سکونت‌گاهی، قابلیت‌ها و تنگناها تدوین شده است.

احمد خداوردی، شناسایی امکان‌سنجی ایجاد زنجیره‌های ارزش، تولید و خوشه‌های کسب و کار در روستاهای هدف، شناسایی و اولیوت‌بندی ظرفیت‌های روستا با تاکید بر برندسازی، جمع‌بندی ایده‌های مرتبط با طرح‌های کارآفرینی مرتبط با ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و محورهای تولید، تعیین و اولویت طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری با مقیاس کارکردی در سطح روستا، دهستان، بخش یا شهرستان و تعیین کمی هدف اشتغال، شناسایی بازارهای هدف تولیدات و خدمات و تعیین منابع مورد نیاز را از محورهای این سند برشمرد.

وی در مورد محورهای پیشران توسعه این طرح، تصریح کرد: فرآوری محصولات باغی همراه با برندسازی، احداث و توسعه فضاهای گلخانه‌ای و تولید پودر محصولات کشاورزی، ایجاد واحد بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی و اسانس‌گیری، تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات کشاورزی چهار فصل و سایر موارد در این محور مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول، سهم بخش کشاورزی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مختلف را ۱۱۷۳ مورد عنوان کرد و گفت: بخش صنعت ۲۰۴ طرح، بخش خدمات ۱۸۹ طرح و گردشگری و صنایع‌دستی ۲۵۶ طرح را به خود اختصاص دادند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ادامه داد: اجرای این طرح‌های سرمایه‌گذاری برای ۴۱۰۴ نفر در بخش کشاورزی، ۱۴۴۷ نفر در بخش صنعت، ۷۰۸ نفر در بخش خدمات و ۸۳۵ نفر در بخش گردشگری و صنایع‌دستی اشتغال ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها