تاریخ انتشار : شنبه 23 اکتبر 2021 - 1:38
کد خبر : 11280

رهاسازی آب در معابر شهر ملایر برای دومین‌بار در بحران خشکسالی

رهاسازی آب در معابر شهر ملایر برای دومین‌بار در بحران خشکسالی

عکس تزئینی است ایسنا/همدان مدیر امور منابع آب شهرستان ملایر شستشوی لوله های خط انتقال آب از سد کلان را سبب جاری شدن آب در سطح معابر دانست و مطرح کرد: آب سد کلان هنوز وارد مخزن نشده و راهی جز جاری شدن آب در سطح معابر برای رفع کدورت آب و شستشوی لوله ها نیست.

رهاسازی آب در معابر شهر ملایر برای دومین‌بار در بحران خشکسالی
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان مدیر امور منابع آب شهرستان ملایر شستشوی لوله های خط انتقال آب از سد کلان را سبب جاری شدن آب در سطح معابر دانست و مطرح کرد: آب سد کلان هنوز وارد مخزن نشده و راهی جز جاری شدن آب در سطح معابر برای رفع کدورت آب و شستشوی لوله ها نیست.

طی دو ماه گذشته شهروندان ملایری دو بار شاهد جاری شدن آب در میدان سپاه پاسداران و بلوار سیف الدوله بودند. در اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ علاوه بر گل آلود شدن آب شرب در برخی نقاط شهر به مدت چند ساعت، جاری شدن آب از مسیر پارک جنگلی به سمت معابر و خیابان‌های بلوار سیف الدوله و میدان سپاه پاسداران دو تا سه روز ادامه داشت؛ به طوری که شهردار ملایر تداوم روند جاری شدن آب را سبب تخریب زیرساخت‌های شهری و آسفالت معابر دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز در ابتدای اردیبهشت ماه در جلسه بررسی مشکلات آب در حوزه های مختلف شهرستان ملایر، به وارد مدار شدن ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر آب به مخزن مجاور سپاه اشاره و خاطرنشان کرد: پس از وارد مدار شدن فاز نخست آبرسانی، به علت وجود گل و لای در لوله های خط انتقال، کدورت و گل آلودگی در آب شرب برخی نقاط شهر مشاهده شد که بلافاصله آب قطع و از طریق لوله‌های خط انتقال خارج شد.

به گفته منصور ستوده، وارد مدار شدن آب شرب از سد کلان به مخزن مجاور سپاه و انجام عملیات آماده‌سازی و شستشوی اولیه لوله‌های خط انتقال آب، سبب جاری شدن آب در سطح معابر شده است.

ستوده در این جلسه افزود: در حال حاضر با انتخاب پیمانکار، شستشو و ضدعفونی لوله های انتقال آب از سد کلان به ملایر در حال انجام است و ظرف دو هفته آینده فاز نخست آبرسانی از سد کلان وارد مدار می شود.

اما شهروندان برای دومین بار در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه شاهد رهاسازی آب سد کلان در مسیر میدان سپاه پاسداران و بلوار سیف الدوله به مدت چند ساعت بودند که این رهاسازی و هدررفت آب با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی سبب نارضایتی بسیاری از مردم شده است.

در همین راستا مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایسنا، علت جاری شدن آب در این مسیرها را رفع کدورت آب، لایروبی و گندزدایی مسیر خط انتقال آب ورودی از سد کلان دانست و مطرح کرد: این لایروبی و گندزدایی از مراحل مورد نیاز قبل از انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر و مخزن مجاور سپاه است و تا رفع کامل کدورت ادامه می یابد.

محمدرضا ترکاشوند افزود: مجری طرح انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر، شرکت آب منطقه ای و امور منابع آب شهرستان است البته شرکت آب و فاضلاب نیز برای در مدار قرار گرفتن فاز نخست این آبرسانی و رفع مشکلات احتمالی و بهره مندی مردم از آب شرب سالم، همکاری لازم را خواهد داشت.

در ادامه مدیر امور منابع آب ملایر نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شستشوی لوله های خط انتقال سبب جاری شدن آب در سطح معابر شده است، اظهار کرد: آب سد کلان هنوز وارد مخزن نشده و راهی جز جاری شدن آب در سطح معابر برای رفع کدورت آب و شستشوی لوله ها نیست.

محمد مظفری با بیان اینکه اقدامات شرکت آب منطقه ای برای انتقال آب از سد کلان تقریباً به اتمام رسیده است، گفت: ممکن است یک بار دیگر شاهد جاری شدن آب در سطح معابر باشیم چراکه گل و لای موجود در لوله های خط انتقال باید به طور کامل شسته شده تا مردم بتوانند از آب سالم بهره مند شوند و ممکن است تا وارد مدار شدن فاز نخست آبرسانی با چنین مشکلاتی مواجه باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها