تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 ژانویه 2022 - 18:22
کد خبر : 185490

رهگیری و سرنگونی هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی توسط ارتش یمن

رهگیری و سرنگونی هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی توسط ارتش یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از رهگیری و سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان سعودی در مأرب خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی اعلام کرد که یگان پدافند هوایی ارتش یمن پنجشنبه شب

رهگیری و سرنگونی هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی توسط ارتش یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از رهگیری و سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان سعودی در مأرب خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی اعلام کرد که یگان پدافند هوایی ارتش یمن پنجشنبه شب یک فروند هواپیمای جاسوسی از نوع ” “CH۴ را در حریم هوایی مأرب رهگیری و سرنگون کرد.

وی در این باره تصریح کرد: این جنگنده ساخت چین هنگام انجام ماموریت خصمانه در حریم هوایی ناحیه “مدغل” در استان مأرب با استفاده از یک فروند موشک زمین به هوای جدید هدف قرار گرفته و سرنگون شد.

CH۴ یکی از بزرگترین پهپادهای ساخت چین است، طول بال‌های این هواپیما به ۱۸ متر و حداکثر وزن آن هنگام فرود به ۱۳۵۰ کیلوگرم می‌رسد و قادر به پرواز تا مسافت پنج هزار کیلومتر است، این هواپیما از نظر قدرت حمل و توان پروازی و انجام عملیات نظامی در حریم هوایی ممنوعه قابلیت‌های بالایی دارد.

این هواپیمای جاسوسی ائتلاف متجاوز عربی پس از آن رهگیری و سرنگون شد که یحیی سریع از هدف قرار دادن پایگاه هوایی ملک خالد عربستان با استفاده از یک فروند موشک جدید خبر داد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها