تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 22:32
کد خبر : 1432

روزهای سیاه و تاریک کرونایی زنجان در راه است / اشغال ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در زنجان

روزهای سیاه و تاریک کرونایی زنجان در راه است / اشغال ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در زنجان

 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با افزایش روند بستری بیماران مبتلا به کرونا و سهل‌انگاری زنجانی‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در روزهای آتی شاهد افزایش شدید مرگ و میر ناشی از کرونا در استان خواهیم بود. پرویز قزلباش ظهر امروز ( ۲۰ مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن

روزهای سیاه و تاریک کرونایی زنجان در راه است / اشغال ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در زنجان

 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با افزایش روند بستری بیماران مبتلا به کرونا و سهل‌انگاری زنجانی‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در روزهای آتی شاهد افزایش شدید مرگ و میر ناشی از کرونا در استان خواهیم بود.

پرویز قزلباش ظهر امروز ( ۲۰ مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با روند بیماری کرونا در شهرستان‌های استان زنجان، اظهار کرد: روند بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره، ماهنشان، خدابنده شیب تند افزایشی و در شهرستان‌های طارم، سلطانیه روند افزایشی همراه با نوساناتی و شهرستان ایجرود نیز شاهد شیب تند افزایش موارد بستری و مثبت کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته ۵۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شدند، افزود: ۶۵ درصد ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی استان و بیش از ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در شهرستان زنجان توسط بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان، تصریح کرد: مجموع مراجعات در هفته اول مرداد ماه به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی ۹۷۶۵ نفر و مجموع مراجعات در هفته دوم مرداد ماه نیز ۱۸۶۸۹ نفر گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان از افزایش شدید مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در روزها و هفته‌های آتی خبر داد و گفت: متاسفانه ۹ درصد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، جان خود را از دست می‌دهند.

قزلباش با بیان اینکه در روزهای آتی شاهد بستری ۱۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خواهیم بود، اظهار کرد: با ادامه روند رعایت بسیار پایین پروتکل‌های بهداشتی، به زودی یک فاجعه در استان زنجان رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه به زودی رنگ‌بندی شهرستان‌های استان زنجان از زرد به نارنجی یا قرمز و از قرمز به جگری تبدیل خواهد شد، افزود: شهرستان‌های زنجان، طارم، ابهر، خرم‌دره و خدابنده در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سلطانیه، ایجرود و ماهنشان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

این مسئول در رابطه با رنکینگ شهرستان‌ها از لحاظ میزان بروز موارد بستری بیماری کووید – ۱۹ در هفته دوم مردادماه، تصریح کرد: به ترتیب شهرستان‌های ابهر، ایجرود، خدابنده، زنجان، خرم‌دره، ماهنشان، سلطانیه و طارم قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با واکسیناسیون گروه‌های هدف، خاطرنشان کرد: تاکنون گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر ۸۱ درصد، گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال ۸۴.۵ درصد، گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال ۸۸ درصد، گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۸۷.۵ درصد، گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال ۸۱ درصد، گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال ۶۸.۵ درصد و گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال ۵۷ درصد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها