تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اکتبر 2021 - 23:23
کد خبر : 8778

رونق گردشگری و بهبود فضای کسب و کار با اجرای طرح توسعه معصوم زاده و مفخم

رونق گردشگری و بهبود فضای کسب و کار با اجرای طرح توسعه معصوم زاده و مفخم

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای طرح جامع گردشگری، مذهبی و توسعه حرم عباس بن موسی (ع) و عمارت مفخم بجنورد در بهبود فضای کسب و کار رونق گردشگری استان تأثیر گذار است. محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی روند انجام کار پروژه‌های توسعه مجموعه تاریخی عمارت مفخم و بارگاه امامزاده سید عباس ابن موسی بن جعفر

رونق گردشگری و بهبود فضای کسب و کار با اجرای طرح توسعه معصوم زاده و مفخم

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای طرح جامع گردشگری، مذهبی و توسعه حرم عباس بن موسی (ع) و عمارت مفخم بجنورد در بهبود فضای کسب و کار رونق گردشگری استان تأثیر گذار است.

محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی روند انجام کار پروژه‌های توسعه مجموعه تاریخی عمارت مفخم و بارگاه امامزاده سید عباس ابن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد اظهار کرد: باید با تعریف فضاهای تجاری مختلف و توزیع جغرافیایی مناسب، زمینه حضور سرمایه گذاران در این طرح را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منبع اصلی تأمین مالی برای اجرای این پروژه‌ها باید از محل درآمدهای این طرح‌ها باشد افزود: فضای چند منظوره برای تجمعات و برگزاری مراسم ملی و مذهبی، فضاهای ورزشی مسقف و غیر مسقف، موزه مردم شناسی، سالن‌های چند منظوره، واحدهای تجاری، رستوران‌ها و… باید در این پروژه‌ها لحاظ شود.

استاندار خراسان شمالی یکی از دلایل پایین بودن پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بالا بودن تعداد مددجویان نهادهای حمایتی در استان را نبود فضای کسب و کار دانست که اجرای این قبیل پروژه‌ها می‌تواند بر کاهش بیکاری، بهبود فضای کسب و کار و رونق گردشگری تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی در خصوص طرح جامع گردشگری، مذهبی و توسعه حرم عباس بن موسی (ع) گفت: این مجموعه بیش از ۳۲ هکتار وسعت دارد و سازمان اوقاف برای سرمایه گذاری مستقیم در این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

شجاعی در این جلسه پیگیر روند تهیه طرح دقیق توسعه این پروژه برای رایزنی با پیمانکاران شد و از مشاور این طرح خواست طرح تکمیلی را هرچه سریعتر ارائه کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها